استاندار اردبیل گفت: برای پرداخت بدهی پیمانکاران، مشاوران و جابه‌جایی روستاها در محدوده سد مخزنی عمارت، مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد.
کد خبر: ۹۷۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 14 July 2021

اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جلسه خود با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، برای پرداخت بدهی پیمانکاران، مشاوران و جابه‌جایی روستاها در محدوده سد مخزنی عمارت، مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد که به‌زودی در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار می‌گیرد.

پیگیری‌ها برای تأمین اعتبار پروژه پایاب سد خداآفرین

وی افزود: همچنین اجرای شبکه‌های آبیاری فرعی و سامانه نوین آبیاری پایاب سد خداآفرین که به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های محرومیت‌زدایی روستایی در مناطق کم‌برخوردار بعد از انقلاب در استان اردبیل بوده که از پیشرفت فیزیکی۹۴ درصدی برخوردار است و به ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالی دیگر نیاز دارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: از این مبلغ، ۸۰۰ میلیارد تومان از محل بهره‌گیری از قانون بودجه ۱۴۰۰، فروش اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اراضی عودت داده شده شهرک گلخانه‌ای به شرکت شهرک‌های کشاورزی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل فروش اراضی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حال پیگیری و تأمین اعتبار هستیم.

بهنام‌جو با بیان این‌که پیرو دستور ویژه رئیس جمهور و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه بقیه مبلغ مورد نیاز از طرف دولت تامین شده است، تصریح کرد: مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده نزدیک تأمین و برای پیشرفت پروژه تزریق می‌‌شود.

تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن اردبیل و موزه دفاع مقدس

وی همچنین در رابطه با تامین اعتبار زیرساخت‌های اساسی که به جهت افزایش قیمت مصالح با کسری اعتبار مواجه شده‌اند گفت: برای روسازی پروژه‌های عمرانی به‌ویژه بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز بوده که با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه این مبلغ نیز به‌زودی تأمین می‌شود.

استاندار اردبیل در رابطه با تکمیل موزه دفاع مقدس و تأمین اعتبار این موزه بیان کرد: طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته، در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۱۱ میلیارد تومان ابلاغ شده و جهت اتمام آن ۱۸ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که با مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تزریق این مبلغ و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه، امیدواریم تا پایان سال موزه دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بهره‌برداری کامل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار