رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: فعالان و دست‌اندرکاران زنجیره تولید و توزیع مرغ این استان باید در سامانه جامع تجارت نام‌نویسی کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 11 July 2021

رامین صادقی روز یکشنبه در مصاحبه‌ای در مورد نحوه ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و رهگیری پست بیان کرد: کشتارگاه‌های مرغ باید در سامانه جامع تجارت نام‌نویسی کنند، در غیر این صورت عرضه آنها به عنوان خارج از شبکه تلقی و پرونده برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام اجزای زنجیره تولید و توزیع موجب حذف واسطه‌ها و واقعی‌سازی قیمت می‌شود، افزود: خرده‌فروشان گوشت مرغ نیز باید در سامانه جامع تجارت نام‌نویسی و میزان دریافتی خود را در آن به ثبت برسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: از عاملان توزیع و خودروهای حمل مرغ این استان نیز درخواست شده است تا نرم‌افزار مربوطه را که از سوی اداره پست ایجاد شده، نصب کنند تا فرایند تولید تا توزیع زیر نظر باشد.

وی تاکید کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه از مرغ‌فروشی‌های استان اردبیل بازدید می‌کنند و تشکیل پرونده و جریمه متخلفان از جمله اقدام‌ها در راستای تنظیم بازار این کالا است.

صادقی در ادامه از شهروندان خواست تا تخلف‌های صنفی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه و کم‌فروشی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اداره مشارکت‌های مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

استان اردبیل ۵۱۰ واحد مرغداری صنعتی دارد که از این میان ۴۲۰ واحد به طور اختصاصی در زمینه تولید گوشت مرغ فعال هستند و سایر واحدها در زمینه تولید تخم مرغ و مرغ مادر فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار