مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور ۶۳ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 04 July 2021

هاشم علایی در این خصوص اظهار کرد: ۳۹ فقره از این گواهینامه‌ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و ۲۴ فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده است.

وی از افزایش ۴۳ درصدی صدور گواهینامه صادراتی و نیز ۸۰ درصدی صدور گواهینامه وارداتیس نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده در استان اردبیل خبر داد و افزود: اداره کل استاندارد استان اردبیل بر فرایند صادرات کلیه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از مبادی گمرکی رسمی استان نظارت دارد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: بیشترین اقلام صادراتی از مبادی گمرکی استان اردبیل در سالجاری شامل خرما، کشمش، سنگ ساختمانی، رویه درب، زغال آخال و ماسه سیلیسی بوده است.

وی بیان کرد: این کالاها پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان اردبیل و کارشناسان آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی کشور تدوین شده است.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل تاکید کرد: کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی گفت: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد ایران تعیین شده است.

استان اردبیل دارای دروازه گمرگی بیله‌سوار است ولی کالاهای صادراتی این استان از مرزهای بیله‌سوار و آستارا و نیز از سایر گمرکات کشور به مقاصد خارجی صادر می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار