رئیس هیئت دوچرخه‌سواری اردبیل:
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اردبیل از برگزاری نخستین ماراتن دوچرخه‌سواری دور کوه سبلان در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 04 July 2021

معصومه صمدیان دراین خصوص اظهار کرد: این ماراتن دوچرخه‌سواری با حضور علاقمندان رشته دوچرخه‌سواری از سراسر کشور جمعه هشت صبح در پیست آلوارس آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این ماراتن دوچرخه‌سواری، رکاب‌زنان ۶۲ کیلومتر مسافت دور کوه سبلان را رکاب خواهند زد تا از برترین‌های این رقابت تجلیل شود.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اردبیل گفت: در برگزاری این ماراتن ملی شرکت مخابرات و همراه اول یاریگر هیئت دوچرخه‌سواری استان اردبیل است که قرار شده دوچرخه‌سواران روز جمعه ۱۸ تیرماه رقابت خود را از ساعت هشت صبح در پیست آلوارس شروع کنند تا در مدت شش ساعت این مسافت سنگلاخی و کوهستانی را طی کنند.

صمدیان افزود: در این رقابت قرار است دوچرخه‌سواران در یک ارتفاع یک‌هزار متری از سه هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع تا چهار هزار متر مسیر دور کوه سبلان را رکاب زده و در نهایت در پیست آلوارس به نقطه پایانی برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این ماراتن جذب گردشگران و رونق توریسم ورزشی است تا در این زمینه در سال‌های آینده بتوان سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را انجام داد.

صمدیان اضافه کرد: امیدواریم این ماراتن ورزشی سرآغازی باشد تا همه ساله رقابت‌های متعدد ورزشی با رویکرد جذب گردشگران و توریسم ورزشی رونق بیشتری گرفته و در رشته‌های مختلف بتوانیم میزبان علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان باشیم.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اردبیل کوه سبلان را یکی از زیباترین مناظر طبیعی و منظرگاه‌های بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: کوه سبلان همه ساله میزبان هزاران ورزشکاری است که به این کوه مرتفع صعود کرده و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند که این بار نیز عده‌ای با دوچرخه می‌خواهند مسیر سنگلاخی و کوهستانی سبلان را رکاب زده و در نهایت در کنار لذت بردن از یک روز آدینه تابستانی در ارتفاعی بالاتر تماشاگر مواهب الهی باشند.

منتبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار