مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: ۲ هزار و ۱۱۶ نفر از دانش‌آموزان رشته‌های مختلف تحصیلی برای شرکت در کنکور سراسری امسال این شهرستان ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۷۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 30 June 2021

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا محمدی در این باره اظهارکرد: از این تعدا هزار و ۲۲۴ نفر دختر و ۹۸۲ نفر پسر هستند.

او افزود: تعداد دانش‌آموزان رشته علوم تجربی کنکور امسال خلخال همچنان بیشتر از سایر رشته‌های تحصیلی بوده و این رشته با ۸۵۷ داوطلب رتبه نخست رشته‌های تحصیلی را از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان به خود اختصاص داده است.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: در کنکور امسال ۱۹۸ نفر در رشته هنر ، ۱۷۶ نفر در علوم ریاضی ، ۶۲۱ نفر در علوم انسانی ، ۲۴۶ نفر در رشته زبان‌های خارجه و ۸۵۷ نفر در رشته علوم تجربی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: با هدف حفظ سلامتی دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان در این آزمون بند به بند پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور را اجرا و علاوه بر فراهم کردن محیط عاری از هرگونه آلودگی ویروسی با ضدعفونی و گندزدایی حوزه‌های امتحانی ، بسته‌های بهداشتی حاوی ماسک ، ژل ضدعفونی کننده و پدالکل در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

محمدی همچنین از افزایش حوزه‌های امتحانی کنکور امسال نسبت به تعداد حوزه‌های سال گذشته خبرداد و گفت: این کار با هدف اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و رعایت درست فاصله‌گذاری اجتماعی در بین شرکت‌کنندگان صورت گرفته است.

او افزود: علاوه بر افزایش حوزه‌های امتحانی امسال آزمون سراسری کنکور به ۱۳ حوزه فاصله صندلی داوطلبان کنکور نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: امسال محلی به نام اتاق سلامت برای داوطلبان کنکور مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده و این افراد با نظر دانشکده علوم پزشکی و ناظر بهداشتی آزمون را در این اتاق برگزار خواهند کرد.

فرماندار خلخال نیز در بازدید از نحوه برگزاری آزمون کنکور سراسری گفت: دست‌اندرکاران برگزاری این آزمون باید زمینه آسایش و آرامش خاطر شرکت‌کنندگان در این آزمون را فراهم کنند.

فریدون بابایی اظهارکرد: در کنار انتظار برای افزایش نظارت‌های بهداشتی مقابله با کرونا در حوزه‌های امتحانی برخورد ناظران و مراقبان حاضر در آزمون باید مهربانانه توام با ایجاد آرامش روحی برای داوطلبان باشد.

او افزود: حضور تیم‌های پزشکی و درمانی در حوزه‌های امتحانی برای ورود به صحنه و انجام اقدامات درمانی در صورت احتمال به هم‌خوردگی حال دانش‌آموزان در جهت پیشگیری از وارد شدن استرس روحی به سایر شرکت‌کنندگان تا آخرین روز آزمون ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار