استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی در استان اردبیل در هشت سال اخیر چهار برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 14 June 2021

اکبر بهنام‌جو  اظهار کرد: در حالی که هشت سال پیش ظرفیت صنایع تبدیلی استان اردبیل ۵۸۰ هزار تن بوده، هم اکنون این ظرفیت به دو میلیون تن افزایش یافته است.

وی به چهار برابری شدن ظرفیت صنایع تبدیلی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در همه بخش‌ها به ویژه محصولات باغی و زراعی، صنایع تبدیلی و فرآوری مناسبی را در شهرهای مختلف استان شاهد هستیم و به تناسب آن سردخانه‌ها و انبارهای فنی نیز برای نگهداری محصولات شکل گرفته است.

استاندار اردبیل به توسعه صنایع تبدیلی در بخش گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: با ظرفیت ۲۰ هزار تن سه کارخانه بزرگ در این زمینه در حال احداث است که کارخانه بزرگ فارم پارسیان فاز به فاز در مرحله تکمیل و بهره‌برداری است.

بهنام‌جو تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری سه فاز کارخانه تولید داروهای گیاهی و شیمیایی امید فارم پارسیان به بهره‌برداری برسد تا زمینه اشتغال دو هزار نفر در این مجموعه تولیدی فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما با همراهی سرمایه‌گذاران به توسعه و توانمندسازی چنین مجموعه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی نیازمندیم تا به شکل مطلوب و مناسب ارزش افزوده و توان اقتصادی استان را افزایش دهیم.

بهنام‌جو به تدارک زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل برای حضور سرمایه‌گذاران اشاره کرد و ادامه داد: طرح توسعه این شهرک نیز در حال انجام است و انتظار می‌رود در نیمه اول امسال بخش عظیمی از فاز جدید این شهرک آماده واگذاری به متقاضیان شود.

وی محور اصلی توسعه استان را بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی اعلام کرد و گفت: قطعاً در سال‌های آینده جهش بیشتری در این بخش اتفاق می‌افتد تا ما بتوانیم بیشترین منافع را هم از جهت اقتصادی و هم ایجاد فرصت‌های اشتغال برای اهالی استان به وجود آوریم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با تأکیدات مقام معظم رهبری در سطح استان سعی بر این است تا کوچک‌ترین موانع از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود تا هدف‌گذاری بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین انبارهای فنی و استاندارد تا دو برابر وضعیت موجود ارتقا یابد.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار