معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: تنها با ترویج تفکر انقلابی و جهادی می‌توان از محرومیت‌های موجود در سطح جامعه کاست.
کد خبر: ۹۷۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 12 June 2021

حجت الاسلام وحید مهدوی‌راد روز شنبه در دیدار با اعضای گروه جهادی رایه المهدی اظهار کرد: اگر روحیه جهادی از طریق جوانان فعال و متعهد به نظام اسلامی بر همین منوال ادامه پیدا کند، هر روز شاهد کم شدن آسیب‌ها در حاشیه شهر خواهیم بود.

وی بیان کرد: خدمت بی‌منت در منطقه‌های محروم و آسیب‌پذیر کاری خداپسندانه است و باید تلاش شود هر آنچه در توان داریم، در کمک به مناطق محروم غفلت نکنیم و این ظرفیت در حوزه‌های دیگر استفاده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: مناطق محروم به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر از امکانات رفاهی چندانی برخوردار نیستند و ریشه‌کن کردن این محرومیت در استان یک اصل اساسی و ضروری است و باید با تمام توان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به جد ورود داشته و مشکلات را در حد امکان حل کرد.

وی اضافه کرد: با وجود برخی محدودیت‌ها به نوبه خود این گروه جهادی کار بسیار بزرگی را در خدمت‌رسانی به ساکنان محله‌های حاشیه‌نشین انجام می‌دهد و بی‌منت از طریق جوانان متدین و حزب الهی در این شهر حسینی خدمات خوبی انجام می‌گیرد.

مهدوی‌راد در ادامه از مسئولان، مدیران کل، روسای دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان اردبیل خواست تا با تمام وجود در خدمت این مناطق محروم و حاشیه شهر باشند و گروه‌های جهادی را در این راه یاری برسانند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین در راستای پیگیری و حل مساله امنیت پایین در نقاط هدف، از دفترهای تسهیلگری و توسعه محلی وحدت (محله‌های اسلام‌آباد، کاظم‌آباد، درویش‌آباد، رحیم-طیار) بازدید کرد.

وی بر لزوم ارایه راهکارها و اقدام‌های پیشگیرانه در زمینه ارتقای سطح امنیت محلات بر ضرورت فرهنگ‌سازی، آموزش‌ همگانی در زمینه اخلاق‌مداری و نیز ترویج الگوهای مشارکت اجتماعی از نوع محله محوری تاکید کرد.

مهدوی‌راد بیان کرد: باید در راستای حمایت از این دفتر نشستی با مدیران دستگاه‌های دولتی مرتبط با مساله اولویت‌دار محلات هدف دفتر تسهیلگری، در یکی از مکان‌های عمومی محله وحدت به منظور تصمیم‌گیری برای انجام اقدام‌های موثر در رابطه با مشکلات محلات هدف به میزبانی دفتر تسهیلگری تشکیل گردد.

بر اساس آمارهای رسمی در استان اردبیل در مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۶۹ هکتار بافت با سکنه بیش از ۱۴۱ هزار نفر شامل یک هزار و ۱۴۵ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و حدود یک هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد میانی شناسایی شده است که حدود ۳۰ درصد مساحت شهرهای مورد مداخله استان را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار