همزمان با سالروز شهادت ششمین خورشید پرفروغ سپهر امامت و ولایت و رئیس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق (ع) جای جای استان اردبیل غرق در ماتم وعزا شد.
کد خبر: ۹۶۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ 06 June 2021

در مناطق مختلف استان اردبیل مردم مومن و دوستدار اهل بیت اقدام به راه‌اندازی دسته‌های عزاداری کرده و در معابر و مکان‌های روباز اقدام به سینه‌زنی و نوحه‌سرایی کردند.
مساجد و حسینیه‌های شهرستان‌های مختلف استان نیز شاهد برگزاری آیین‌های سوگواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود و در آن‌ها وعاظ پیرامون نقش برجسته امام صادق (ع) در ترویج مذهب تشییع به سخنرانی پرداختند.
در شهرستان خلخال که همه ساله در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین‌های ویژه‌ای در محل امامزاده سید ابراهیم (ع) روستای خمس خلخال با حضور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شد، امسال با توجه به وضعیت نارنجی این شهرستان آیینی برگزار نشد.
عزاداری مردم اردبیل در سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)امام جعفر صادق (ع) امام ششم شیعیان در هفدهم ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری‌قمری در مدینه متولد شد. کُنیه ایشان ابوعبدالله و لقبشان صادق است.
آن حضرت در سال ۱۱۴ هجری قمری به امامت رسید و در سن ۶۵ سالگی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید و در قبرستان معروف بقیع به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار