مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: مشکل خاموشی‌های برق در استان با کاهش مصرف ۱۰ درصدی مشترکان برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۶۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 31 May 2021

حسین قدیمی افزود: اگر مشترکین ۱۰ درصد از مصرف برق را کاهش دهند، امسال در فصل تابستان مثل سالهای گذشته شاهد خاموشی در هیچ نقطه از استان نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه خشکسالی، افزایش دما و استفاده غیر مجاز از ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال"بیت‌کوین") از جمله عمده دلایل خاموشی‌های اخیر در سطح کشور و استان است، اظهار کرد: در صورت عدم مدیریت مصرف از سوی مردم شرکت توزیع برق مجبور به اعمال محدودیت مصرف برق خواهد شد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه شبکه تولید برق یک شبکه به هم پیوسته و مرتبط است، برخی از محدودیت‌ها در بخش تولید منجر به مدیریت اضطراری بار در کشور و همچنین استان شده است.
قدیمی با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی ذخیره آب نیروگاه‌های آبی در کشور اضافه کرد: کاهش بارندگی و خشکسالی امسال در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده و بدان جهت تولید برق در کشور سه الی چهار هزار ساعت مگاوات کاهش یافته است.
او با بیان اینکه افزایش یک درجه‌ای متوسط دما در کشور باعث می‌شود بیش از هزار مگاوات بیشتر برق مصرف شود، ادامه داد: پیش بینی می‌شود تابستان سختی به لحاظ تامین برق پایدار پیش رو داریم، اما بدون شک با همکاری و همیاری مردم و مشترکین و با مدیریت مصرف برق می‌توان امسال نیز مثل سنوات گذشته از اوج پیک بار برق در تابستان عبور و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری کرد.

صرفه جویی ۱۰ درصدی مشکل خاموشی‌های برق را حل می‌کندقدیمی با اشاره به اینکه اردبیل حدود سه برابر مقدار مصرف خود برق تولید می‌کند، افزود: مابقی تولید واریز شبکه سراسری می‌شود تا برق مورد نیاز سایر هموطنان در کشور تامین گردد.
او با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی و برق کاهش هزینه تولید را به دنبال دارد، اظهار کردمصرف بی‌رویه برق در واقع اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه کشور است و همه باید تلاش کنند با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از این نعمت خدادادی استفاده درست و بهینه شود تا سرمایه کشور هدر نرود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه بخش توزیع ویترین صنعت برق کشور در مقابل مردم است، ادامه داد: چرا که شرکت توزیع آخرین حلقه صنعت برق بوده و علاوه بر پاسخگویی تلاش می‌کند خدمات مطلوب و بهتری به مردم ارائه کند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار