استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ظرفیت استان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۶۰ هزار تن است که تا پایان امسال این مقدار به ۳۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 12 May 2021

اکبر بهنامجو چهارشنبه در بازدید از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان اردبیل افزود: با همکاری بانک کشاورزی قرار است امسال ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص یابد.

وی بیان کرد: با توجه به تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی احداث کارخانه‌های روغن‌کشی جزو اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی استان است و در این راستا هم اکنون کارخانه روغن‌کشی در استان به ظرفیت ۸۰ تن مراحل نهایی احداث را سپری می‌کند و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

بهنامجو با اشاره به فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی مربوط به سیب زمینی گفت: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با سیب‌زمینی بخش عظیمی از مشکلات سیب‌زمینی کاران اردبیلی در فروش محصول مرتفع خواهد شد.

به گفته وی ، کارخانه تولید چیپس، پوره و ریزدانه سیب زمینی اردبیل به میزان ۸۹۰ تن در سال تولید دارشته و برای ۲۵۰ نفر در این واحد زمینه اشتغال فراهم شده است.

استاندار اردبیل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش انبار و سردخانه‌های فنی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: افزایش ظرفیت سردخانه‌های فنی استان به ۴۰۰ هزار برناه ریزی شده و در یک ماه گذشته نیز پنج انبار و سردخانه فنی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

بهنامجو با اشاره به احداث مجموعه سردخانه و سورتینگ سیب‌زمینی در اردبیل با ظرفیت ۴۰ هزار تن سورتینگ و بسته‌بندی، اضافه کرد: این واحد با هدف صادرات سیب‌زمینی به کشورهای آذربایجان و روسیه در حال احداث است و چهار میلیارد تومان تسهیلات نیاز داشت که قرار شد این منابع به متقاضی پرداخت شود.

وی همچنین از افتتاح کشتارگاه صنعتی دام با ظرفیت ۹ هزار تن در سال و اشتغالزایی ۴۰ نفر در روستای آراللوی بزرگ اردبیل و کارخانه چیپس میوه، بسته بندی میوه خشک و انواع پوره خشک و سبزیجات با ظرفیت ۱۶۰ تن در سال و اشتغالزایی ۲۵ نفر در دهه فجر سالجاری خبر داد.

استاندار اردبیل تاکید کرد که تنها راه تقویت اقتصاد کشاورزان جلوگیری از خروج محصولات به صورت خام و هموار کردن راه صادرات میباشد و خوشبختانه در زمینه اقدامات بسیار خوبی در استان اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار