رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از اختصاص پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های بخش آب این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ 12 May 2021

داود شایقی افزود: در نشست مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی طرح‌های بخش آب استان اردبیل بررسی شد و و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور موافقت برای پرداخت پنج هزار میلیارد ریال اعتبار مالی به صورت اوراق مالی برای طرح شبکه اصلی آبیاری و زهکشی سد خداآفرین و ۷۰۰ میلیارد ریال برای سدمخزنی عمارت گرمی صادر کرد.

وی اظهار کرد:در این نشست همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مساعدت لازم را برای تامین مالی پروژه احداث تصفیه خانه آب آشامیدنی سد تازه کند مغان از منابع مختلف انجام داد.

شایقی از افزایش اعتبارات سال مالی خبر داد وگفت:تاکنون اعتبارات مناسبی از محل‌های مختلف از قبیل فاینانس ماده ۵۶، تنش آبی و مدیریت بحران اخذ شده که برخی در نوع خود بی نظیر و اولین بار در استان و حتی کشور بود.

وی با بیان اینکه  با اخذ اعتبارات مناسب سد عمارت امسال آبگیری خواهد شد افزود: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل اجرای پروژه‌های عمرانی در استان را یادآور شد و گفت:یک هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در این استان  در دست اجراست که تلاش می‌شود در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

شایقی افزود: سال گذشته ۴۰۰ پروژه عمرانی در  دهه فجر و هفته دولت افتتاح شد و امسال هم با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سعی براین است پروژه‌های با پیشرفت بالا در اولویت اجرایی برای بهره برداری قرار گیرد.

وی تحقق شعار سال را ضروری دانست و گفت: با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی اولویت‌های سال ۱۴۰۰ مشخص و تعیین می‌شود تا ضمن رونق تولید و اشتغال ،موانع موجود واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف شود و در کنار این مسائل سعی بر این است تا امسال اجرای پروژه‌های آبرسانی، عمران روستایی و بهداشت و درمان با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان تسریع شود.

شایقی با بیان اینکه  توجه جدی به حوزه گردشگری به ویژه ایجاد زیرساخت‌های چاده‌ای، فرودگاه، راه آهن و توسعه تاسیسات گردشگری نظیر هتل‌ها و آبدرمانی‌ها صورت می‌گیرد افزود: امسال علاوه بر سرعین و مشگین‌شهر شهرستان خلخال نیز به عنوان محور گردشگری طبیعی معرفی خواهد شد.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار