مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم و محوری خوشه‌های صنعتی در توسعه صنعت و افزایش صادرات، از اجرا و یا مطالعه امکان‌سنجی چندین خوشه صنعتی جدید در سطح استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 08 May 2021

محمد اهلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از اجرای خوشه‌های صنعتی حمایت از تولید و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است که بدین منظور تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان اردبیل در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان‌سنجی انجام 12 خوشه صنعتی جدید دیگر نیز در دست اقدام است.

وی این خوشه‌های جدید را شامل صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ‌های قیمتی و سنگ‌های معدنی برشمرد و افزود: با اضافه شدن خوشه های جدید به خوشه‌های در حال اجرا گستره فعالیت خوشه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

اهلی ادامه داد: با شناسایی و امکان‌سنجی این خوشه‌های صنعتی تلاش می‌شود تا فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مشابه هم در کنار یکدیگر تجمیع و هماهنگ شده و باعث افزایش هم‌افزایی هر چه بیشتر واحدهای تولیدی از خدمات یکدیگر شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اجرای خوشه‌های کسب و کار را یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک برشمرد و افزود: خوشه‌های صنعتی کاستی‌های موجود در صنایع کوچک را برطرف کرده و مزیت‌های مختلف صنایع را تقویت می‌کند.

اهلی با بیان اینکه اجرای خوشه‌های صنعتی با مشارکت سه ضلع واحدهای تولیدی، دولت و دانشگاه شکل می‌گیرد که ادامه فعالیت آن منوط به همکاری هر چه بیشتر این سه ضلع خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار