رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: پارسال تعداد ۶۴ قبضه سلاح شکاری مجاز و غبر مجاز از شکارچیام متخلف در این شهرستان کشف شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 20 April 2021

 

مهدی کسایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا از کشف ۴۰ قبضه انواع اسلحه شکاری ساچمه زنی و گلوله زنی مجاز و همچنین کشف و ضبط ۲۴ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و قاچاق به همراه ۳۳۱ مورد ادوات و وسایل شکار و صید در سال ۱۳۹۹ از شکار چیان متخلف خبر داد و اظهار کرد: این موفقیت در سایه تلاش محیط‌بانان این اداره و همچنین همکاری عوامل فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان حاصل شده است .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال همچنین از کشف و ضبط چهار قبضه سلاح شکاری قاچاق و فاقد مجوز حمل در فروردین ماه امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: یک قبضه از سلاح های کشف شده در اویل نیمه دوم فروردین ماه امسال و سه قبضه نیز در طول چند روز گذشته از شکارچیان کشف و ضبط شده است .

او گفت: در پی گزارشات واصله از طرف همیاران و دوستداران محیط زیست در خصوص اقدام به شکار غیر مجاز پستانداران و پرندگان وحشی در زیستگاه‌های مناطق تحت مدیریت بخش خورش رستم، محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست اقدام به جمع آوری اطلاعات و تحقیقات نامحسوس با همکاری عوامل فرماندهی نیروی انتظامی خلخال کرده و پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع قضایی طی دو ماموریت جداگانه با بازرسی محل زندگی شکارچیان متخلف در روستاهای توابع بخش خورش رستم، سه قبضه اسلحه شکاری قاچاق به همراه ۶۳ عدد فشنگ ساچمه زنی شکاری، کشف و توقیف کردند.

کسائی افزود : هر سه شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.

وی با قدردانی از همکاری دوستداران محیط زیست در کشفیات سلاح‌های قاچاق در منطقه، گفت: گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد به طور جدی و مستمر ادامه داشته وافزایش شدت برخورد با غارتگران حیات وحش منطقه در طول سال گذشته منجر به افزایش جعیت وحوش این شهرستان شد .

وی بیان کرد: همچنین برای حفاظت از محیط زیست منطقه در کنار برخورد با شکار غیر مجاز و در فصول گرم سال گذشته محیط‌بانان خلخال ۱۴ مورد عملیات اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده آق داغ به وسعت ۱۱۴ هکتار با همکاری دوستداران محیط زیست انجام داده‌اند.

او اظهار کرد: همچنین مقابله و جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط اشخاص سودجو در منطقه حفاظت شده آق‌داغ نیز با تشکیل ۹ فقره پرونده تصرف عدوانی توسط محیط‌بانان صورت گرفته و این امر منجر به آزادسازی ۲۹ هزارو ۴۱۶ متر مربع از اراضی ملی در سال گذشته شد.

کسایی با تقدیر از همکاری خبرگزاری ایرنا در انتشار اخبار رویدادهای زیست محیطی منطقه وکمک به ارتقا ترویج فرهنگ اشتی با طبیعت در جامعه این شهرستان گفت: در حوزه روابط عمومی و رسانه ها نیز اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در سال گذشته با نشر ۱۰۷ خبر در حوزه های گوناگون زیست محیطی در خبرگزاری ها ، اقدامات مناسبی در راستای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در بین مردم انجام داده است .

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از اهالی شهرستان خلخال به خصوص ساکنین روستاهای جوار مناطق حفاظت شده آق‌داغ خواست در صورت هرگونه مشاهده تخلفات زیست محیطی در اولین فرصت مراتب را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار