رئیس حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری نخستین شکارچیان متخلف سال 1400که اقدام به شکار غیر مجاز در در فصل ممنوعه شکار و در مناطق حفاظت شده این شهرستان کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ 25 March 2021

مهدی کسایی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش محیط بانان این اداره سه شکارچی که اقدام به شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش شاهرود این شهرستان کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به‌گفته وی، از این افراد سه قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد .

وی بیان کرد: همچنین از افراد دستگیر شده لاشه سر خرگوش ، یک قطعه کبک و تعداد 26 عدد فشنگ ساچه زنی ویژه پرندگان و همچنین 2 فشنگ چارپاره مخصوص کشتار وحوش چهار پا کشف و ضیط شد.

او با اشاره به خسارات وارده از جانب شکار غیر مجاز در فصل ممنوعه و زمان زاد و ولد وحوش در مناطق حفاظت شده، افزود: شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به محاکم قضایی منطقه تحویل داده شدند.

کسایی اضافه کرد: در حال حاضر هرگونه اقدام به شکار وحوش در مناطق حفاظت شده و مناطق آزاد به لحاظ واقع شدن در فصل بهار و زمان زاد و ولدحیوانات وحشی اکیدا ممنوع است .

وی گفت: افزایش سطح حفاظت و مراقبت از مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان موجب افزایش جمعیت وحوش منطقه در طول سال گذشته شده و تشدید اقدامات پیشگیرانه در سال جاری با هدف جلوگیری از هرگونه اقدام به شکار غیرمجاز ادامه خواهد یافت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از حیات وحش منطقه گفت: همیاران و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز در منطقه هرگونه تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار