رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: پایگاه جامع اطلاعات پژوهش با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 10 March 2021

 

داود شایقی روز چهارشنبه در نشست کارگروه آموزش و پژوهش اظهار کرد: پایگاه جامع اطلاعات پژوهشی استان اردبیل با همکاری جهاد دانشگاهی و واحدهای فناور پارک مراحل نهایی تصویب را سپری می‌کند و امید می‌رود در این فرآیند گام به گام بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی بیان کرد: پس از بررسی و داوری طرح‌های ارسالی از سوی دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی و دانشگاهی، مجموع این طرح‌ها به تصویب نهایی رسید تا بعد از ابلاغ، از امسال و سال آینده شکل اجرایی به خود بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل عمده طرح‌های پژوهشی را مساله‌محور و در راستای حل مشکلات و موانع استان اردبیل عنوان کرد و افزود: امسال طرح‌های متنوع پژوهشی به دبیرخانه آموزش و پژوهش مستقر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان فرستاده شده بود که از بین آنها طرح‌های مصوب برای اجرا به تایید نهایی رسید تا با همکاری پژوهشگران به سرانجام برسد.

وی محوریت فعالیت‌های پژوهشی را دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پارک‌ علم و فناوری دانست و گفت: طی قرارداد همکاری پژوهشی با افراد و گروه‌های دانشگاهی تلاش بر این بوده است تا موانع پیش‌رو در سه بخش توسعه‌ای این استان برطرف شود.

شایقی اضافه کرد: داوری اثرهای پژوهشی و طرح‌های مصوب در نهایت امانتداری و کدبندی انجام شده و تلاش بر این است تا بهترین طرح‌های پژوهشی مصوب شود و به اجرا درآید.

وی تشریح کرد: هم در سال گذشته و هم امسال جذب کامل اعتبارهای پژوهشی در استان اردبیل را شاهد بودیم و تلاش می‌شود تا این منابع با اجرای طرح‌های پژوهشی مناسب و کاربردی خروجی مشخصی داشته باشد.

لزوم ثبت طرح‌های پژوهشی در پایگاه جامع

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: دانشگاه‌ها، مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی اولویت‌دار باید طرح‌های پژوهشی خود را در پایگاه جامع اطلاعات پژوهشی این استان به ثبت برسانند.

یعثوب نژادمحمد افزود: جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای، جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های استان اردبیل باید در گام نخست طرح‌های پژوهشی را که در سال‌های گذشته به انجام رسیده است، در این پایگاه بارگذاری کنند تا مراجعان از نتیجه آنها استفاده کنند.

وی بیان کرد: ضرورت دارد افراد رابط در جمع‌آوری اطلاعات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، ارتباط تنگاتنگی را با متولیان این سامانه جامع اطلاعاتی داشته باشند تا در کمترین زمان و فرصت یک ماهه ثبت اطلاعات انجام شود و امکان دسترسی به این سامانه به شکل فراگیر به وجود آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل با اشاره به اینکه متولی پایگاه جامع اطلاعاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری است، اضافه کرد: سال آینده با اولویت تکمیل این پایگاه جامع اطلاعاتی تلاش خواهد شد تا همه طرح‌های پژوهشی انجام شده، به دقت در این سامانه به ثبت برسد.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کنار اجرای طرح‌های پژوهشی متعدد در مسیر حل مشکلات و مسایل استان اردبیل، در بخش کرونا چندین طرح پژوهشی به تصویب رسید تا شاهد اجرای آنها در راستای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از آن باشیم.

نژادمحمد با ابراز خرسندی از محور بودن دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های پژوهشی گفت: بر اساس آئین‌نامه قرارداد طرح‌های پژوهشی با پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی به امضا می‌رسد و در مجموع طرح‌هایی به تصویب رسید که به نفع توسعه استان اردبیل است.

وی با قدردانی از برخی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در کمک به اجرایی شدن این طرح‌های پژوهشی بیان کرد: ۲۴ دستگاه اجرایی که اعتبار استانی در بخش پژوهش می‌گیرند، در به سرانجام رساندن این طرح‌ها کمک لازم را انجام خواهند داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل ابراز امیدواری کرد، در کنار جذب کامل اعتبارهای حوزه پژوهش، طرح‌ها خروجی مناسب داشته و کاربردی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار