مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماه امسال ۹۸ مورد مجوز سقط درمانی در این اداره کل صادر شد.
کد خبر: ۹۴۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 07 March 2021

 

دکتر علیرضا فرخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش دارد.

او افزود: این آمار فقط آمار سقط درمانی یعنی مواردی که ادامه بارداری برای مادر یا جنین و یا هر دوی آنها خطر جانی دارد، می‌باشد.

وی تنها خدمتی که در سازمان پزشکی قانونی بدون نامه مرجع قضایی ارائه می‌شود را صدور مجوز سقط درمانی ذکر کرد و گفت: صدور مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آنکه به تصویب سازمان پزشکی قانونی رسیده‌ بر عهده سازمان پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل تصریح کرد: مجوز سقط درمانی بر اساس آنچه در قانون مورد تاکید قرار گرفته تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می‌شود که مهم‌ترین آن سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته است، اگر سن باردای از ۱۹ هفته گذشته باشد به دلیل ولوج روح در جنین، امکان صدور مجوز سقط به هیج وجه وجود نخواهد داشت.

فرخی ادامه داد: علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد توسط سه پزشک متخصص به تایید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

ناهنجاری‌های جنینی که موجب حرج مادر شود و یا بیماری‌هایی که در صورت ادامه بارداری برای مادر خطر جانی داشته باشد ، به صدور مجوز سقط جنین منجر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار