به مناسبت هفته منابع طبیعی
به مناسبت هفته منابع طبیعی و هم زمان با سراسر کشور ۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 06 March 2021

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در آئین افتتاح پروژه‌های آبخیزداری گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان اردبیل نقش مؤثری در مدیریت رواناب‌ها و جلوگیری از وقوع سیل و خسارت ناشی از آن به شهر‌ها و روستا‌ها در بارندگی داشته است، و به خوبی اثربخشی پروژه‌ها، و ضرورت انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را نشان می‌دهد.
لزوم اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل
یعثوب نژادمحمد افزود: در حال حاضر می‌بایست بیش از هر زمان دیگر با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، در حوزه‌های آبخیز مشرف به شهر‌ها و روستا‌ها و حوزه‌های آبخیز بالادست، اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل صورت بگیرد، تا علاوه بر کنترل و مدیریت رواناب‌ها، تغذیه سفره‌های زیر زمینی آب، جلوگیری از فرسایش آبی و کنترل رسوب، شاهد سیراب شدن آبخوان‌ها باشیم.
ایجاد اشتغال برای ۵۸۵ نفر
شهامت هدایت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در این مراسم هدف از اجرای این پروژه‌ها را کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی، و اشتغالزایی در حوزه‌های آبخیز شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشگین شهر، گرمی، سرعین، کوثر، نیر، بیله سوار و اصلاندوز عنوان کرد.
وی با بیان اینکه با انجام این پروژه‌ها برای ۵۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده است به برخی دستاورد‌های اجرای این اقدامات اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل هرزآب‌ها، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی می‌شوند.
۱۶ پروژه آبخیزداری در اردبیل به بهره برداری رسید
در این مراسم با حضور معاون استاندار، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حافظان منابع طبیعی استان اردبیل چندین اصله نهال نیز غرس شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار