رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: در حالی که روند بستری‌ها و آمار مرگ و میر کرونایی در استان روند نزولی به خود گرفته و در حال کاهش است، اما همچنان با یک وضعیت شکننده‌ای مواجه هستیم که استان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 06 March 2021

 

شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جلسه تشریح آخرین وضعیت کرونایی در استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل هم‌اکنون طبق روند چند هفته اخیر با وضعیت نسبتاً پایدار چهار شهرستان زرد و 8 شهرستان آبی ادامه دارد که در این زمینه سادی‌انگاری کرونایی یکی از مواردی است که می‌تواند این مهم را زیر سئوال ببرد.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون بسیار حائز اهمیت و اساسی است و در این زمینه امیدواریم شهروندان وضعیت موجود را مدیریت کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمعات بی‌مورد به شیوع مجدد کرونا دامن نزنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: با توجه به این که کرونای انگلیسی نیز در کمین استان است و با جهش‌یافتگی بالا می‌تواند در سرایت و انتقال بسیار سرعت و قدرت بیشتری نسبت به ویروس چینی داشته باشد، بنابراین نیاز است تمام سعی و تلاش خود را برای تحقق اهداف مورد نظر مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در آستانه تعطیلات عید نوروز قرار داریم و از هم‌استانی‌ها خواهشمندیم خرید عید را مدیریت کنند و از شیوع پیک چهارم جلوگیری کنند که این مسئله نیازمند توجه و دقت بالایی است که با کاهش رفت و آمدها و ترددهای بی‌مورد می‌تواند محقق شود.

وی اظهار کرد: رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده از ماسک نیازمند همت و تلاش ویژه است و در این زمینه باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب برای افزایش آگاهی مردم از عواقب ابتلا به این بیماری جلوگیری شود تا بتوانیم در کنار همدیگر این ویروس منحوس را شکست دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار