مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش باد جنوبی گاهی تند با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود که با گذر سامانه کم فشاری از شمال خزر و وجود گرادیان فشاری در سطح زمین طی روز یکشنبه نسبتاً شدت وزش باد تشدید می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 06 March 2021

 

سیاوش محمدی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل از امروز تا عصر فردا جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم می‌شود که در تمامی مناطق استان حاکم خواهد شد.

وی افزود: پدیده غالب طی این مدت وزش باد جنوبی گاهی تند و افزایش نسبی دما خواهد بود که با گذر سامانه کم فشاری از شمال خزر و وجود گرادیان فشاری در سطح زمین طی روز یکشنبه نسبتاً شدت وزش باد تشدید خواهد شد که به همین منظور انتظار می‌رود هم‌استانی‌ها نسبت به مخاطرات جوی تندباد آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از عصر فردا با نفوذ زبانه های پرفشار خزری و نیز گذر امواج ناپایدار تراز میانی، جو استان ناپایدار شده و تا ظهر سه شنبه 19 اسفند شاهد ابرناکی، وزش باد خزری، گاهی رخداد مه، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده باران و برف در برخی نواحی استان خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: در روز چهارشنبه 20 اسفند مجدداً جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم می‌شود که این سامانه جوی نیز بیشتر مناطق استان را فرامی‌گیرد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش و جدیت ما بر این است که بتوانیم با اطلاع‌رسانی‌های مناسب و در اسرع وقت از ورود خسارات احتمالی به خصوص به بخش کشاورزی و باغات جلوگیری به عمل آورده و تأسیسات بنایی و بنرهای تبلیغاتی شهری نیز آسیب نبینند که به همین منظور باید مقاوم‌سازی‌های لازم در این زمینه انجام یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار