بارش برف پراکنده و کاهش دما از دیشب دوباره حال و هوای استان اردبیل را زمستانی کرده است.
کد خبر: ۹۴۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 02 March 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان تا عصر امروز بارش خفیف برف همراه با وزش باد سرد در پهنه مرکزی استان اردبیل ادامه دارد و در جلگه گرمسیر مغان بارش ملایم باران و به احتمال مخلوط برف و باران انتظار می‌رود.
اما از فردا چهارشنبه بطور موقت بارش برف متوقف شده، ولی هوا همچنان سرد خواهد بود و دوباره از ساعات اولیه پنجشنبه تا اواخر جمعه ریزش برف و باران با شدت بیشتر تمام استان اردبیل را در بر خواهد گرفت.
مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ هوای سرد و بارشی به این استان خواستار رعایت موارد احتیاط و ایمنی ازسوی ساکنان منطقه شد.
هشدار به کشاورزان، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و در صورت لزوم همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی؛ خودداری از کوهنوردی و بیابان نوردی؛ عدم اتراق در حواشی و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ بازبینی دمای مکان‌های حساس به سرما و صرفه جویی در مصرف برق و گاز شهری ازجمله این موارد هستند.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این سومین موج برف و سرما از ابتدای اسفند امسال تاکنون است که منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انتظار می‌رود طی دهه دوم اسفند دست کم دو موج ناپایدار دیگر این شهرستان را زیر برف و سرما ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار