دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: باید با یک عزم ملی، پوشش‌های سنتی و اصیل استان اردبیل به‌صورت ویژه احیا شوند.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 27 February 2021

سیده مرضیه شفاپور ظهر امروز در اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از لحاظ فرهنگی و اجتماعی پوشش سنتی و بومی بسیار غنی دارد که باید با یک عزم ملی، پوشش‌های سنتی و اصیل این استان به‌صورت ویژه احیا شوند.

وی افزود: باتوجه به پتانسیل‌های گوناگون استان اردبیل، این استان می‌تواند محور اصلی جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در سال‌های آینده باشد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور بیان کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، استان سیستان و بلوچستان محور اصلی این جشنواره بود که منجر به جذب و ساماندهی یک هزار و ۳۰۰ سوزن‌دوز که در تهیه لباس سنتی این استان نقش مهم و اساسی داشتند، گردید.

استفاده از لباس‌های سنتی اردبیل در جشنواره مد و لباس فجر

شفاپور تصریح کرد: روز دوشنبه ۱۱ ماه‌جاری اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برگزار و از لباس‌های سنتی و محلی استان اردبیل جهت معرفی پوشش با اصالت این استان در جشنواره استفاده خواهد شد.

گفتنی است؛ مریم قاسمی، آذر همراهی و شیوا کریم‌زاده به جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر راه یافتند و در بخش پژوهش از حدیقه لطفی، ابراهیم جوادخانی و مهناز امیری، در بخش رقابتی لباس ورزشی از مینا جعفری، شادی کاظمی و نگار محبی و در بخش لباس اجتماعی از مریم کاظمی اشرفی و حدیقه لطفی به‌عنوان نفرات برتر سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان اردبیل تجلیل گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار