مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان سرعت تندباد به ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 17 February 2021

 

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از امروز وزش باد تند شدت می‌گیرد و سرعت آن به 125 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در این زمینه هماهنگی‌های مورد نیاز برای آمادگی‌های لازم با مدیریت بحران انجام یافته است.

وی بیان کرد: بارش نیز همراه به طوفان شدید در مناطق مختلف استان آغاز شده و از فردا پنجشنبه با نفوذ‌ توده هوای سرد و تبدیل بارش به برف از میزان آن کاسته شده و به نوار شرقی اردبیل محدود می‌شود ولی از عصر دوباره اندکی شدت یافته و به اردبیل ‌کشیده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به تداوم هوای سرد در استان نیز ادامه داد: اوج برف و کولاک شدید از ظهر شنبه یا عصر یکشنبه پیش‌بینی شده است که به همین منظور امکان خسارت به مبلمان شهری، منازل کم دوام و شکستن شیشه‌ها و شاخه‌های درختان وجود دارد.

محمدی ادامه داد: تا پانزدهم اسفند ماه دو موج دیگر 8 و 12 اسفند ماه منطقه را دربرمی‌گیرد و بعد از توقف برف طوفان شدید در منطقه ادامه‌دار خواهد بود که امیدواریم مردم نیز در این زمینه آمادگی‌های لازم و کافی را برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی داشته باشند.

وی اظهار کرد: مرکز کم‌فشار 994 هکتوپاسکالی به عنوان پیش درآمد توده هوای بسیار سرد اروپایی درحال استقرار کامل بر فراز آذربایجان و غرب خزر است که باتوجه به گرادیان شیب فشاری با فلات مرکزی ایران باد شدیدی را تولید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار