معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بیشتر مشکلات فعالان حوزه صنایع دستی در این استان شامل مواد اولیه، بیمه و تسهیلات است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۴۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 17 February 2021

 

ناصر محمودی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز آموزش صنایع دستی نیر برای بررسی و رفع مشکلات صنعتگران حوزه صنایع دستی قول مساعد داد و افزود: برای ایام پساکرونا برنامه‌های گوناگونی در زمینه آموزش و تولید تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با وجود اینکه شیوع این ویروس آموزش‌ها در حوزه صنایع دستی را با مشکلاتی روبه‌رو کرد اما در حد توان تلاش شد تا شاهد تداوم دوره‌های آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشیم.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: رونق و توسعه آموزش امسال جزو اولویت‌ها در حوزه صنایع دستی در راستای افزایش تولیدات در این بخش بوده و در این زمینه با وجود محدودیت‌ها، اقدام‌های مناسبی در سطح استان اردبیل انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های گلیم‌بافی و چرم‌دوزی مرکز آموزش صنایع دستی در شهرستان نیر، بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی که از صنایع دستی با بازار فروش مناسب به شمار می‌رود، آموزش‌های لازم ارائه و پس از پایان دوره، گواهی آموزشی برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

۲۹۹ رشته صنایع دستی در ایران شناسایی شده است که سهم استان اردبیل از آن به بیش از ۶۰ مورد می‌رسد و در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار صنعتگر در ۱۱ شهر این استان فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار