یک شرکت تعاونی و یک کارگاه قالی‌شویی مرتبط با فرش دستباف در آیینی با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران و جمعی از مسئولان استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 17 February 2021

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل روز چهارشنبه در این زمینه گفت: شرکت تعاونی تامین نیاز بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی و عشایری ترنج طلایی ایرانیان با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریالی در فاز اول برای ۵۰۰ نفر و در فاز دوم و سوم برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

رامین صادقی افزود: این شرکت با هدف تامین نیاز بافندگان، تولیدکنندگان، تامین مواد اولیه مرغوب، تهیه نقشه بر اساس سلیقه مشتریان، تضمین خرید و حمایت از اشتغال پایدار شکل گرفته و در تلاش است تا همه تولیدکنندگانی را که به صورت انفرادی فعالیت دارند، ساماندهی نماید تا کیفیت بافت و میزان تولید فرش دستباف را افزایش دهد.

وی بیان کرد: خرید تضمینی از هدف‌های دیگر این شرکت است تا بتواند با ارائه نقشه‌های احیا شده، صادراتی و مواد اولیه مرغوب و دستریس با رنگ‌های طبیعی، گیاهی و ثابت، محصولاتی را به صورت هدفمند تولید و از بافندگان حمایت کند.

همچنین با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران یک کارگاه قالی‌شویی و صنایع تکمیلی (رفوگری و مرمت) آغاز به‌کار کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: این کارگاه در بخش ثمرین با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی راه‌اندازی شده است که برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است، زمینه تولید فرش بیش از پیش مهیا و با برقراری بیمه قالی‌بافان و حمایت از بافندگان، موانع پیش روی این هنر- صنعت از میان برداشته شود.

صادقی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مفاد این تفاهم‌نامه شامل افراد قالی‌بافی است که تا کنون زیر پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند و می‌توانند از کمک‌های دولتی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در بیمه نمودن قالی‌بافان توانست رتبه نخست را در کشور کسب کند، افزود: بیمه تکمیلی درمان قالی‌بافان در این استان ۱۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است.

بیش از ۵۰ هزار بافنده فرش دستبافت در استان اردبیل شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر دارای شناسنامه فعالیت در صنعت تولید فرش هستند و میزان تولید بافندگان فرش این استان به ۹۰ هزار متر مربع در سال می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار