رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: امتیاز پتروشیمی اردبیل به هیچ‌عنوان نباید حذف شود و امتیاز این طرح مادر و صنعتی باید برای استان اردبیل حفظ گردد.
کد خبر: ۹۴۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 16 February 2021

 

صدیف بدری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: امتیاز پتروشیمی اردبیل به هیچ‌عنوان نباید حذف شود و شنیدن خبر احتمال حذف این طرح پس از سال‌ها انتظار برای اجرا و تکمیل طرح مذکور، برای مردم قدرشناس و صبور استان غیرقابل قبول است و باید امتیاز این طرح مادر و صنعتی برای استان اردبیل حفظ شود.

وی با اشاره به نشست مشترک با استاندار و سرمایه‌گذار طرح پتروشیمی اردبیل برای بررسی موانع و مشکلات موجود پیش روی اجرای این طرح، افزود: مطرح‌کنندگان بحث جایگزینی صنایع دیگر با طرح پتروشیمی اردبیل مواردی نظیر نبود امکان تامین آب مورد نیاز به میزان ۱۱ میلیون مترمکعب و همچنین فاصله زیاد موقعیت فعلی طرح پتروشیمی با خط لوله اصلی انتقال گاز را از جمله مشکلات موجود بر سر راه اجرای این طرح طبق برنامه‌ریزی موجود، عنوان می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: در ماه‌های اخیر بحث‌هایی در ارتباط با جایگزین کردن یک سری طرح‌های صنعتی با طرح پتروشیمی اردبیل مطرح شده است تا به گفته مطرح‌کنندگان، طرح‌های جایگزین امکان اشتغال‌زایی بیشتری داشته و با مشکلات مشابه با اجرای طرح پتروشیمی مواجه نباشد.

استفاده از پسآب فاضلاب راهکاری مناسب برای حفظ امتیاز پتروشیمی

بدری بیان کرد: به‌روزرسانی محصولات تولیدی پتروشیمی اردبیل و برنامه‌ریزی برای استفاده از پسآب فاضلاب اردبیل در این طرح، راهکاری مناسب و عملی در جهت حفظ امتیاز مهم پتروشیمی برای استان اردبیل است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مناسب برای تولید محصولاتی در این طرح صنعتی که توجیه اقتصادی داشته و هم بازار داخلی و خارجی مناسبی داشته باشد، می‌توان ضمن حفظ امتیاز موجود به رونق صنایع پایین‌دست طرح پتروشیمی در استان اردبیل طی آینده نیز کمک کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از اجرای سایر طرح‌های مطرح شده صنعتی و اشتغال‌زا به شرط جایگزین نبودن برای پتروشیمی اردبیل در مجاورت این طرح، حمایت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار