استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل آموزش‌های زیست محیطی در سنین پایین به کودکان را ضروری دانست و گفت: با ارائه این آموزش‌ها به کودکان رفتارهای زیست محیطی در بزرگسالی نیز در آنان نهادینه می شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 08 February 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل،اکبر بهنامجو روز دوشنبه در نشست با معاون مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همه موضوعات اجتماعی فرهنگی به هم مرتبط هستند و دریافت آموزش‌های رفتاری از کودکی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

وی بیان کرد: افرادی که در سایر زمینه‌های رفتاری اجتماعی و فرهنگی آموزش‌های لازم را دریافت و عملی نمی‌کنند در رعایت رفتار زیست محیطی نیز موثر عمل نخواهند کرد.

استاندار اردبیل گفت: در کنار آموزش‌های رفتاری در زمینه اجتماعی ، فرهنگی و حتی علمی باید رفتارهای زیست محیطی و حفاظت از محیط نیز به کودکان آموزش داده شود تا این رفتار در آنان نهادینه و قابل اجرا شود.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این نشست ۸۰ درصد معضلات زیست محیطی را ناشی از نبود آگاهی و آموزش عنوان کرد.

ژیلا مهدی آقایی افزود: افزایش آگاهی منحصر به مردم عادی نبوده و لازم است همه مسئولان در افزایش آگاهی‌ها در جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی بیان کرد: اگر ارائه آموزش‌های زیست محیطی از کودکی انجام شود، قطعا در بزرگسالی در تصمیم‌گیری‌هایش نسبت به محیط زیست تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: جلب مشارکت مردم برای اطلاع‌رسانی در زمینه محیط زیست نیز از جمله ضرورت‌های حال حاضر بوده و در صورت دریافت آموزش از سوی مردم، مشارکت مسوولان نیز در این خصوص عملیاتی خواهد بود.

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از جلب مشارکت‌های مردمی و ارائه آموزش در این زمینه از مشارکت مسئولان اجرایی استان در رعایت موازین زیست محیطی ابراز رضایت کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار