در سال‌جاری؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات از این استان در ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 08 February 2021

 

به گزارش تابناک،رامین صادقی روز دوشنبه در نشست کمیته توسعه تجارت اردبیل اظهارکرد: در ۱۰ ماه گذشته صادرات محصولات متنوعی از گمرکات استان اردبیل به ارزش ۱۹۴ میلیون دلار انجام شده است که امید می‌رود در ۲ ماه پایانی سال نیز روند مناسبی را در افزایش صادرات از گمرکات استان شاهد باشیم.

وی بیان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که سیب‌زمینی و محصولات پلاستیکی عمده محصولات صادراتی استان بود، امسال ۶۰ درصد صادرات استان اردبیل مربوط به محصولات صنعتی می‌باشد و این مهم امیدبخشی را برای توسعه و رونق این بخش، بیش از گذشته کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده مقصد تجارت این استان را کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه و قفقاز اعلام کرد و افزود: ۲ برنامه اساسی در بخش صادرات به جد رصد و دنبال می‌شود که نخستین بخش مربوط به افزایش محصولات صادراتی با ارزش افزوده بیشتر است.

وی اهمیت جلوگیری از واردات با تقویت تولید داخلی و حمایت از واحدهای صنعتی فعال را یادآور شد و ادامه داد: همه این رویکردها ایجاب می‌کند تا بیش از هر زمان دیگری به تقویت و توسعه بخش تجارت اهتمامی جدی داشته باشیم.

صادقی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی تجهیزات مدرن در گمرکات و جلب رضایت کشورهای مقصد صادراتی برای تقویت توانمندی در این بخش تاکید کرد و افزود: باید کیفیت، بسته‌بندی و برندسازی محصولات را نیز در کنار تنوع‌بخشی به بازارهای هدف صادرات مورد توجه قرار دهیم تا بیش از هر زمان دیگری تولید محصولات استان و صادرات آنها با استقبال کشورهای هدف روبه‌رو شود.

استان اردبیل داری بیش یک هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ در قالب ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار