برخلاف سال‌های معمول در چنین روز‌هایی از زمستان که اوج چله به حساب می‌آید امسال خبری از برف و سرما در اردبیل نیست.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 06 February 2021

 

وزش تندباد که در بعضی نقاط با باران همراه است در اوج چله زمستان حال و هوای استان اردبیل را بهاری کرد.
براثر گرم‌باد که رهاورد جریان‌های گرم جنوبی است دما به شکل چشمگیر در اردبیل و دیگر مناطق این استان افزایش یافته و به ۱۵ درجه بالای صفر رسیده است.
بیشینه سرعت تندباد که از صبح جمعه در گستره مرکزی استان اردبیل وزیدن گرفته در اردبیل به ۹۵ کیلومتر در ساعت رسید و در شهرستان‌های سرعین، نمین، نیر و مشگین‌شهر و ایستگاه فرودگاه اردبیل تندباد بین ۶۵ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت.
از جلگه گرمسیر مغان در شمال استان اردبیل و خلخال در جنوبی‌ترین نقطه این استان نیز وزش باد گاهی با بیشینه سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. این پدیده که در بعضی نقاط با موجی از گرد و غبار همراه است سبب بروز مشکلاتی در تردد رهگذران شده و در اردبیل شاخه‌های تعدادی از درختان و آنتن‌های تلویزیونی را شکسته و خساراتی به بیلبورد‌ها و تابلو‌های سطح شهر وارد کرده است.
آسمان تمام شهرستان‌های استان اردبیل ابری و در خلخال، مشگین‌شهر و نیر با ریزش باران است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و سپس بارش باران و برف تا یکشنبه خواستار رعایت موارد ایمنی و احتیاط از سوی مردم شد.
فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: پرهیز از سفر‌های غیرضروری، بازبینی استحکام تابلو‌ها و دیگر عوارض موجود در شهر، خودداری از بیابان‌نوردی و کوهنوردی، همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی در صورت ضرورت سفر، اطمینان از خروج کامل گاز مونوکسیدکربن در خروجی بخاری‌ها و لوازم گازسوز، عدم قرارگیری در زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره باتوجه به احتمال سقوط اجسام و مصالح براثر باد شدید از جمله این موارد هستند.
اردبیل بهاری شد
پس از بارش سنگین برف در آغازین روز‌های بهمن تاکنون در اغلب روز‌ها هوای توفانی و تندباد جنوب غربی که در اصطلاح محلی به گرمیج موسوم است، در منطقه می‌وزد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار