مقارن با هفتمین روز از دهه مبارک فجر طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در سطح استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید که از اهم این پروژه‌ها می‌توان به توسعه بزرگراه‌ها تا پروژه‌های اشتغال‌زایی و عمرانی اشاره کرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 06 February 2021

 

مقارن با هفتمین روز از دهه مبارک فجر طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در سطح استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید که از اهم این پروژه‌ها می‌توان به توسعه بزرگراه‌ها تا پروژه‌های اشتغال‌زایی و عمرانی اشاره کرد.

ایام‌الله دهه مبارک فجر فرصت بسیار مناسبی برای ارائه دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در طول 42 سال گذشته است که در این زمینه طبق روال هر سال پروژه‌ها و طرح‌های متعددی در سراسر استان اردبیل افتتاح و در اختیار مردم و مسئولان قرار می‌گیرد.

185 کیلومتر بزرگراه در اردبیل بهره‌برداری شد

در این باره محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مراسم افتتاح طرح‌ها در اردبیل اظهار داشت: تاکنون 185 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و جاده صحرا به گرمی و گرمی - بیله‌سوار به طول 80 کیلومتر در حال اجراست که در طول سه سال آینده بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی فاز نخست پارس‌آباد - سربند و سربند - مشگین‌شهر آغاز شده است، بیان کرد: دو هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و مسیر کلور - درام و شال - ماجولان و ماسوله نیز به عنوان یک پروژه گردشگری در دستور کار قرار گرفته است که بدون شک سبب توسعه جنوب استان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: 700 کیلومتر راه‌های مواصلاتی اردبیل دارای ردیف ملی هستند و در حال حاضر با تأمین زمین و ساخت مسکن ساخت یک هزار و 500 واحد مسکن اقدام ملی در دستور کار است که در تلاش هستیم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

افتتاح نخستین مرکز درمان و بازتوانی جامع اعتیاد در استان اردبیل

بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در مراسم افتتاح نخستین مرکز درمان و بازتوانی جامع اعتیاد در استان اردبیل اظهار کرد: در این ارتباط زمین در نظر گرفته شده برای تجهیز و راه‌اندازی با اعتبار 2 میلیارد تومان کار خود را آغاز می‌کند که به همین منظور دستگاه‌های اجرایی در تجهیز و تکمیل امکانات مشارکت‌های مناسبی داشته‌اند و در تجهیز و ایجاد اتاق ورزشی و امکانات ورزشی اقدامات مناسبی انجام یافته است.

وی بیان کرد: بخش دندانپزشکی و امکانات ویژه درمانی و بهداشتی نیز در این مرکز راه‌اندازی شده و در تلاش هستیم با تکمیل کادر درمانی و گذراندن طرح‌های جامع روانشناسی بالینی مشکلات مربوطه در این زمینه را برطرف کنیم که به همین منظور مرکز درمان و باز توانی اعتیاد اردبیل تبدیل به مرکز کارآموزی می‌شود.

بهشتی در ادامه با اشاره به دایرسازی کارگاه آموزش نجاری و قالیبافی نیز گفت: درصدد هستیم زمینه تولید، فروش و کسب درآمد را نیز در این راستا برای کمک به بهبودیافتگان محقق کنیم که به همین منظور طرح‌های مناسب فرهنگی و کتابخانه‌ای برای معتادان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: تعداد معتادان متهاجر در استان اردبیل به 600 نفر رسیده است که بی‌خانمان و نیازمند حمایت است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات و اسکان این افراد فراهم شده و درصدد هستیم زمینه ساماندهی و درمان آنان را با همکاری یکدیگر فراهم کنیم.

افتتاح نمایشگاه 30 اثر عکس و پوستر دستاوردهای انقلاب اسلامی

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این نمایشگاه 30 اثر عکس و پوستر دستاوردهای انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر به تصویر کشیده شده است که در این بازدید با اهدای مجموعه نفیس آثار استاد فرشچیان به حسین رحمتی از زحمات وی تقدیر و تشکر شده است.

بهره‌برداری از طرح‌های مختلف شهرستان خلخال

فریدون بابایی، فرماندار شهرستان خلخال در مراسم افتتاحیه طرح‌های شهرستان خلخال اظهار کرد: با اعتبار 300 میلیارد ریال 14 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان خلخال به بهره‌برداری رسیده و 12 طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زایی در بخش شاهرود این شهرستان با اعتباری در حدود 150 میلیارد ریال نیز افتتاح شده است.

وی بیان کرد: 45 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های حوزه گردشگری در نظر گرفته شده و طرح‌های سرمایه‌گذاری با اشتغال‌زایی برای 30 نفر در حال اجراست که بیشتر این طرح‌ها مربوط به بخش کشاورزی و گلخانه‌ای است که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

8 واحد مجتمع گلخانه‌ای در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خلیل نیکشاد، رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این باره گفت: در راستای پروژه‌های افتتاحی استان اردبیل در بخش کشاورزی 8 واحد مجتمع گلخانه‌ای در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که 289 هکتار را به خود اختصاص می‌دهد و در حال حاضر 11 شهرک گلخانه‌ای در استان فعال است و 40 واحد دیگر در استان جواز تاسیس دریافت کرده‌اند که چهار واحد در حال بهره‌برداری است و چهار واحد نیز آماده واگذاری است.

وی با اشاره به این که پروانه ساخت برای 76 واحد گلخانه‌ای با مقیاس کوچک صادر شده که 30 طرح آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز به زودی افتتاح می‌شود بیان کرد: برای گسترش گلخانه‌های کوچک 160 مجوز صادر شده که 121 مورد آن به بانک‌های عامل معرفی شده است.

نیکشاد تصریح کرد: ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی با هدف افزایش سطح تولید محصولات گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های اساسی است که در این زمینه با هدف تأمین بازارهای داخلی استان و توسعه صادرات در این حوزه اقدامات اساسی و قابل توجهی در سطح استان درحال انجام است.

بهره‌برداری از 5 طرح آبخیزداری همزمان با دهه فجر در استان اردبیل

شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: 27 طرح آبخیزداری در مناطق مختلف استان با هدف ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها در دست اجراست که همزمان با دهه مبارک فجر 5 طرح آبخیزداری به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به این که از جمله طرح‌های افتتاح شده می‌توان به چهار هزار و 500 مترمکعب و با اعتبار 20 میلیارد ریال در شهرستان‌های خلخال، کوثر، گرمی و سرعین در دستور کار است، بیان کرد: این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل ادامه داد: 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مرحله نخست این طرح‌ها در نظر گرفته شده و تاکنون400 هزار هکتار مطالعات آبخیزداری در 60 نقطه استان در حال اجراست و این استان در اجرای این طرح‌ها رتبه دوم را کسب کرده است.

افتتاح پروژه‌های آموزشی در خلخال

سیدغنی نظری‌خانقاه در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی در خلخال نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی در راستای هوشمندسازی مدارس و هنرستان‌های شهرستان خلخال اولویت اساسی است که درصدد ارائه خدمات در مناطق محروم شهرستان هستیم که تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: 6 واحد آموزشی در قالب 6 کلاس درس اغلب در مناطق روستایی خلخال و کوثر کلنگ‌زنی شد و نوسازی فضاهای فرسوده مدارس نیز در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار