مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:بر اساس برنامه‌ریزی ۶۳۴ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث می‌شود که اکنون ۳۰۰ کیلومتر آن در دست اجراست.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ 06 February 2021

 

محبوب حبدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:دولت توجه جدی به توسعه بزرگراه ها داشته بطوریکه تمامی راه‌های استان اردبیل در کنار مطالعات امکان‌سنجی از ردیف اعتبار ملی و اخذ ماده ۲۳ برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است افزود: جاده اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر، اردبیل- مشگین‌شهر بطول ۹۰ کیلومتر و اتصال آن به اهر، اردبیل-آستارا و احداث تونل دوم آن و همچنین احداث بزرگراه نیر - سراب از جمله پروژه‌های بزرگراهی استان است که در حال اجرا می‌باشد.

حیدری اظهار کرد: جاده صحرا به گرمی و گرمی - بیله‌سوار به طول ۸۰ کیلومتر نیز با انتخاب پیمانکار در حال اجراست که پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی این پروژه در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی از آغاز عملیات اجرایی فاز اول جاده پارس‌آباد - سربند و سربند - مشگین‌شهر خبر داد و گفت:عملیات اجرایی این پروژه با پنج هزار و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و تلاش بر این است در زمان مقرر به اتمام برسد.

حیدری اظهار کرد:‌ مسیر کلور – درام و شال - ماجولان و ماسوله هم به عنوان یک پروژه گردشگری در اولویت قرار گرفته و امید است با بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ها جنوب استان از بن‌بست خارج شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد:در سه سال اخیر بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان اردبیل برای ارتقا به بزرگراه دارای ردیف ملی شده است که نشان می دهد دولت توجه ویژه ای به توسعه بزرگراهی استان دارد.

وی به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تأمین زمین و ساخت مسکن در این استان بر عهده راه و شهرسازی و بنیاد مسکن است و ساخت بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در استان آغاز شده است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار