استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: طرح شهید سلیمانی در ایام کرونایی به صورت محله‌محور توانسته در مهار بیماری موفق عمل کند.
کد خبر: ۹۳۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 02 February 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، اکبر بهنامجو ‌در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: در راستای اهمیّت رفع مشکلات و مسائل اجتماعی با همکاری مسئولان و دستگاه‌های مربوطه درصدد رفع آن‌ها و دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به این که به‌کارگیری حسّاسیّت و نهایت دقّت در راستای اجرای این برنامه‌ها نیز بسیار حائز اهمیّت است، بیان کرد: با توجه به این که هر گونه سهل‌انگاری در این زمینه می‌تواند دیدگاه را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کند بنابراین نیاز است مسئولان به عنوان خادمان مردم تمام سعی و تلاش خود را در این زمینه به‌کارگیرند.

استاندار اردبیل ادامه داد: الگودهی برای نسل جوان در شرایط کنونی به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی و حائز اهمیت مطرح است و در این زمینه برای کنترل آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با آن باید اقدامات لازم و اساسی انجام یافته و با افزایش مهارت‌های زندگی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کنیم.

بهنامجو تصریح کرد: احصاء و شناسایی مشکلات و مباحث برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و در این زمینه باید به شکل تخصّصی در این زمینه ورود پیدا کرده و آسیب‌های اجتماعی را از سر راه برداشت.

وی اظهار کرد: همکاری تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری و لازم است و در این زمینه درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به تمامی اهداف خود دست یافته و زندگی سالم را در جامعه رقم بزنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: فرهنگ به عنوان زیربنای تمام مسائل مختلف در جامعه محسوب می‌شود و در این زمینه وظیفه داریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی حفظ و صیانت کنیم و اگر انقلاب اسلامی انفجار نور بوده به خاطر همین است که از حوزه فرهنگ نشأت گرفته است.

بهنامجو ادامه داد: در حال حاضر در حوزه فرهنگی کار کردن سخت است و بسیاری از مشکلات اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد که نیاز است در این مسائل تمرکز بیشتری انجام یابد و به همین منظور برنامه‌های مختلفی با محور آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اجرا شده که خروجی‌های خوبی هم به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی در ایام کرونایی به صورت محله‌محور توانسته در مهار بیماری موفق عمل کند که این موضوع برای ما در حال حاضر اولویت اساسی است و درصدد هستیم با استفاده از این ظرفیت‌ها برای کمک به سلامت جامعه ورود پیدا کرده و مشکلات موجود را برطرف کنیم.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی محور اصلی فعالیت‌های دینی و فرهنگی است

در ادامه حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز بیان کرد: اولویت اساسی فعالیت‌های دینی و فرهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که در این زمینه جزو فعالیت‌های دینی و فرهنگی قرار گرفته است و درصدد هستیم با حل مسائل فرهنگی برنامه‌ریزی‌های اصولی در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از ظرفیت ائمه جمعه شهرستان‌ها برای جهش فرهنگی و ایجاد موج فرهنگی و دینی در جامعه استفاده می‌شود و در این زمینه از تجارب و نظرات کارشناسانه دیگران نیز استفاده می‌شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی در این زمینه موفق عمل کرده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: دستیابی به اهداف گام دوم انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مهم‌ترین محوریت‌های نهاد نماز جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی در حل بسیاری از مشکلات می‌تواند موفق عمل کرده و ما را در دستیابی به اهداف مورد نظر رهنمون شود.

جعفرزاده اظهار کرد: حفظ و دیانت از ارزش‌های اسلامی اولویت اساسی برای ما است تا بتوانیم با راهبری علمای بزرگ دینی در مسیر ولایتمداری و دفاع از آرمان‌های دینی گام برداشته و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این موضوع برای ما مهم و حیاتی است.

لزوم پایبندی به ارزش‌های دینی و همراهی با مردم اولویت اساسی است

حجت‌الاسلام ناصر نصیری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل نیر در ادامه با اشاره به اهمیت و لزوم نماز جمعه پرداخت و اظهار کرد: نیاز است در تمامی ارکان آگاهی‌بخشی و روشنگری را مبنای کار قرار داده و از تأثیرات آن بهره‌مند شویم چرا که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وی بیان کرد: پایبندی به ارزش‌های دینی و همراهی مردم با روحانیون و ائمه جمعه اولویت اساسی است که در این زمینه درصدد هستیم حضور گسترده ائمه جمعه را در تقویت نماز جمعه محقق کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار