مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:با توجه به بهبود کنترل شیوع ویروس کرونا اجراهای تئاتر در این استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 14 January 2021

 

عبدالله بحرالعلومی روز پنجشنبه در این زمینه اظهار کرد: امکان اجرای تئاتر در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت مهیا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر در میان هنرها و کسب و کارهای دیگر بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده و نیازمند توجه ویژه است، افزود: گروه‌های نمایشی با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌زودی می‌توانند اثرهای خود را به روی صحنه ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: این اجراها با توجه به شرایط فعالیت‌ها در نقاط با وضعیت زرد و آبی پیش‌بینی شده و تدارکات لازم دیده شده است که تا نمایش تنها در مکان‌های اعلام شده صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اجراها در صورت تغییر وضعیت تابع ضوابط اعلامی خواهد بود، یادآور شد: از اسفند سال گذشته تا کنون هیچ اثری با حضور مخاطبان به روی صحنه نرفته است و حتی جشنواره تئاتر استانی امسال بدون تماشاگر و با اکران فیلم نمایش‌ها برگزار شد.

بحرالعلومی اضافه کرد: ۲ رویداد مهم، جشنواره تئاتر جنوب استان (خلخال) و جشنواره تئاتر استانی، در این مدت بدون تماشاگر و تنها برای داوران و گروه‌ها برگزار گردید اما کارهای ارزشمندی در جریان این رویدادها تولید شده است که آماده اجرا هستند.

فعالان حوزه هنرهای نمایشی شامل نویسندگان، بازیگران و کارگردانان در گروه‌های رسمی استان اردبیل نزدیک به ۶۰۰ نفر هستند که با در نظر گرفتن برخی افرادی که زیر نظر گروه‌های ثبت شده نیستند و به صورت آزاد یا فعالیت دوره‌ای دارند، در واقع مجموع فعالان این عرصه به نزدیک یک هزار نفر می‌رسد.



www.irna.ir/news/84185234/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار