رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تعاونی‌های مسکن که با اقدامات غیر قانونی در قالب تعاونی های مسکن ادارات، اراضی مرغوب کشاورزی را متصرف شده قاطعانه برخورد می شود.
کد خبر: ۹۳۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 13 January 2021

ناصر عتباتی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و طبیعی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مسکن ادارات استان اردبیل اظهار کرد: با اقدامات غیر قانونی تعاونی‌های مسکن که در قالب تعاونی‌های مسکن ادارات، اراضی مرغوب کشاورزی را متصرف شده و با وعده‌های دروغین با کشاورزان توافق می‌کنند قاطعانه برخورد می‌شود.

وی با درخواست از دستگاه‌های ناظر برای بازدیدهای میدانی مستمر از فعالیت‌های این تعاونی‌ها افزود: انتظار داریم نهادها و دستگاه‌های ناظر با بازدیدهای مداوم هر گونه موارد تخلف را سریعاً به مراجع قضائی و انتظامی گزارش کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم تقویت نگاه صیانتی، حفاظتی و مراقبتی از اراضی ملی و منابع طبیعی، گفت: باید با اتخاذ راهکارهای لازم و برنامه‌ریزی‌های مناسب اقدامات را بر همین مبنا قرار دهیم تا از بروز مسائل و مشکلات و نیز از تبعات و آثار سو بروز تخلف در این حوزه جلوگیری شود.

عتباتی با قدردانی از اقدامات نهادها و دستگاه‌های متولی برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: وجود حساسیت‌ها و دلسوزی‌ها برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار ارزشمند است لذا در این بین بخش‌ها و واحدهای مختلف دستگاه‌ها از جمله نقش نمایندگان حقوقی ادارات در پیگیری مجدانه پرونده‌ها و ارائه مشاوره‌های حقوقی برای مدیران بسیار حائز اهمیت و راهگشا است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم، پیش‌بینی را فراتر از آن عنوان کرد و افزود: دستگاه قضائی استان اردبیل در کنار صدور احکام قطعی و بازدارنده همواره برای ارائه مشاوره‌های حقوقی به دستگاه‌ها آمادگی دارد تا آموزش‌های لازم را برای مدیران و نمایندگان حقوقی ارائه دهد تا به صورت منسجم و هماهنگ در برخورد با متخلفان، متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و منابع طبیعی اقدامات نتیجه بخش محقق شود.

دستگاه‌های اجرایی اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر تقویت نگاه صیانتی، حفاظتی و مراقبتی از بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: هر چند دستگاه قضائی در برخورد با متصرفین و مخربین اراضی ملی و منابع طبیعی مصمم بوده و با متخلفین قاطعانه برخورد می‌کند ولی دستگاه‌ها و نهادهای متولی نباید منتظر بمانند تا پس از وقوع تخلف پرونده‌های قضائی تشکیل دهند.

دستگاه قضائی ترک فعل مدیران را رصد می‌کند

عتباتی با اشاره به بخشنامه و دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در رابطه با ترک فعل مدیران و کارکنان دولت نیز اظهار کرد: متأسفانه برخی از مشکلات به دلیل ترک فعل‌ها رخ داده و باعث بروز مشکلات و تضییع بیت المال می‌شود که دستگاه قضائی با جدیت به این موضوع ورود کرده است.

وی برخورد با زمین‌خواران به ویژه دانه درشتان را نیز یادآور شد و گفت: دستگاه قضائی با هماهنگی نهادهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی با کسانی که با سوءاستفاده از عدم نظارت‌ها اقدام به زمین خواری کنند قاطعانه برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین بر اجرای قانون حدنگار و صدور اسناد تک برگی و ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی در تسریع اجرایی نمودن این قانون تاکید کرد و افزود: مسلماً تثبیت مالکیت موجب کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی در محاکم شده و امنیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار