مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان با ورود سامانه جدید جوی هوا به استان موج تندباد نیز وارد اردبیل می‌شود که این سامانه از عصر ۲۵ دی ماه پنجشنبه آغاز و تا روز شنبه ۲۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 12 January 2021

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان با ورود سامانه جدید جوی هوا به استان موج تندباد نیز وارد اردبیل می‌شود که این سامانه از عصر 25 دی ماه پنجشنبه آغاز و تا روز شنبه 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که کاهش محسوس دما و نیز پدیده کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست، بیان کرد: با توجه به آسیب‌های احتمالی این پدیده جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام نیز در پی این تندباد وجود دارد که از هم‌استانی‌ها انتظار داریم دقت و اهتمام جدی در این بازه زمانی داشته باشند.

محمدی ادامه داد: با توجه به ورود این سامانه جوی وقوع بهمن در مناطق کوهستانی استان با ریزش سنگ در جاده‌های مواصلاتی نیز پیش‌بینی می‌شود و به دنبال آن در عملیات پرواز نیز اختلال به وجود می‌آید که از کوهنوردان انتظار می‌رود از صعود به ارتفاعات به شدت پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: وقوع این سامانه در مناطق استان اردبیل به وقوع می‌پیوندد اما در مناطق مرکزی شدت بیشتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار