معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۸۰ واحد صنعتی این استان امسال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
کد خبر: ۹۳۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 12 January 2021

 

جهانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموع تسهیلات مصوب برای این تعداد واحد تولیدی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی سال، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: تعداد ۱۲ درخواست تسهیلات طرح صنعتی و واحد تولیدی در آخرین نشست کارگروه تسهیلات رونق تولید استان اردبیل مطرح شد که با مجموع تسهیلات درخواستی ۱۵۵ میلیارد ریال به تصویب رسید.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین از متقاضیان واجد شرایط خواست تا از سایر روش‌های نوین تامین مالی که در سال جاری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود، برای تمهید منابع مورد نیاز بویژه نقدینگی و سرمایه در گردش استفاده نمایند.

وی با اشاره به طرح گام بیان کرد: برای واحدهای صنعتی در قالب این طرح امکان خرید اعتباری مواد اولیه در سررسیدهای یک تا ۹ ماه فراهم می‌شود.

۵۸۶ واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اشتغال ۹ هزار نفر در مناطق مختلف استان اردبیل وجود دارد که ۴۶۰ واحد فعال هستند و ۱۲۶ واحد نیز به دلیل مسائلی مانند اختلاف شرکا، افزایش قیمت مواد اولیه، تامین سرمایه در گردش، به‌روز نبودن فناوری تولید یا تامین مواد اولیه راکد و از چرخه تولید خارج شده بودند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، از این میان بیش از ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار