رئیس هلال احمر گرمی مغان گفت: در راستای توسعه برنامه‌های جمعیت هلال احمر در مناطق روستایی ۱۱ خانه هلال در این شهرستان راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال پنج خانه هلال نیز در مناطق روستایی افتتاح شود.
کد خبر: ۹۳۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 09 January 2021

 

یوسف شیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با راه‌اندازی خانه‌های هلال می‌توان با آموزش، مردم مناطق روستایی را برای خود امدادی و ارائه خدمات بشردوستانه در زمان حوادث آماده کرده و از آنها کمک گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر گرمی گفت: از ابتدای سال تاکنون با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر گرمی به ۳۸ مورد تصادفات در مسیرهای مواصلاتی امدادرسانی شده که از این تعداد ۹۵ مصدوم و ۱۱ فوتی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیز بانک امانات پزشکی در راستای حمایت و کمک به بیماران نیازمند در این شهرستان فعال شده است، افزود: در حال حاضر چهار دستگاه اکسیژن‌ساز از طریق خیرین اهدا شده و کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

او تشریح کرد: جمعیت هلال احمر برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا ۲۲۳ بسته معیشتی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال در بین افراد شناسایی شده ، توزیع کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گرمی گفت: اجرای طرح آمران سلامت و مشارکت در طرح ناظران سلامت ، همکاری در ایجاد نقاهتگاه ، ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی ، ایجاد حساسیت و آگاه‌سازی و توزیع اقلام بهداشتی در راستای مبارزه با ویروس کرونا از جمله اقداماتی است که از آغاز شیوع این بیماری در شهرستان توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر در حال انجام است.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار