مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از توزیع افزون بر یک هزار پرس غذای گرم همزمان با مراسم یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی و سوگواره یاس نبوی در بین نیازمندان این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 09 January 2021

 

حجت‌الاسلام مهدی ستوده روز شنبه اظهارکرد: با توجه به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تداوم کمک‌های مومنانه و دستگیری از نیازمندان بویژه در بحث توزیع سبد غذایی بین افراد کم‌برخوردار، برنامه‌ای با عنوان تبرکات فاطمی همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه در دستور کار مرکزهای افق قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس تعداد ۱۴ دیگ غذا در امامزاده عبدالعزیز (ع) نیار طبخ گردید که یک هزار و ۲۰۰ پرس در بین نیازمندان آن منطقه توزیع شد و همچنین بیش از ۲۰۰ بسته معیشتی در مسجد علیه اردبیل، ۵۵۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان ساکن حاشیه شهر اردبیل، تعداد ۲۵۰ بسته نیز در سایر شهرستان‌های استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: در ادامه برنامه تبرکات فاطمی روزانه یک هزار پرس غذای گرم در امامزاده سید صدرالدین (ع) تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی تشریح کرد: هزینه‌های تهیه بسته‌های معیشتی و غذای گرم از محل موقوفه‌های مرتبط با ایام فاطمیه و نیز مشارکت خیران شریف استان اردبیل تامین می‌شود.

ستوده با تاکید بر اینکه فرهنگ فاطمی، فرهنگی جامع است که بهترین و بالاترین ارزش‌ها شامل می‌شود، اضافه کرد: زمان اجرای برنامه در طول ایام فاطمیه از ۸ تا ۲۸ دی‌ماه است و در بقعه‌های متبرکه‌ای که برپایی مجلس عزا مقدور باشد، مراسم روضه‌خوانی و سخنرانی برگزار و در سایر شهرستان‌ها برنامه بدون حضور جمعیت اجرا می‌شود.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بر این اساس رزمایش مواسات (همدلی و کمک مومنانه) در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و دستور دولت، با توجه به لزوم استمرار همدلی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی برای کاهش بخشی از اثرهای مخرب شیوع ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان در دستور کار قرار گرفت.

استمرار توزیع اقلام بهداشتی و سایر کمک‌های خرد و کلان به صورتی منسجم در چنین شرایطی حرکتی موثر برای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار جامعه به شمار می‌رود که در این زمینه اردبیلی‌ها نیز همگام با مردم نیکوکار سایر نقاط کشور وارد عمل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار