مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازنگری ۸۳ استاندارد ملی در سال جاری خبر داد و گفت: این بازنگری به منظور افزایش کارایی و همگام‌سازی استانداردها با رشد علم و فناوری و نیاز روز انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 09 January 2021

 

هاشم علایی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق قانون، بررسی استانداردهایی ‌که پنج سال از تدوین آنها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن ها به طور مداوم انجام می‌گیرد تا کارایی استانداردهای تدوین شده افزایش یافته و همگام‌سازی آنها مطابق با نیاز جامعه انجام شود.

وی هدف اصلی از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی را روزآمد کردن و ارتقای کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه ذکر و بیان کرد: بازنگری‌ انجام شده در زمینه‌های استاندارد مواد و محصولات شیمیایی، صنایع غذایی، مکانیکی، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهارکرد: علاوه بر بازنگری استانداردهای ملی، مشارکت در تدوین و تجدیدنظر استانداردهای بین‌المللی نیز در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و سازمان موظف است با توجه به منافع و نیازهای داخلی کشور و در جهت تسهیل و گسترش حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه تجارت جهانی با ایجاد کمیته استانداردهای بین‌المللی در تدوین این استانداردها نیز مشارکت فعال و موثر داشته باشد.

وی در ادامه از صدور ۷۳۴ گواهینامه تایید ایمنی آسانسور در استان اردبیل طی سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد گواهینامه تایید ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله صادر شده است.

علایی بیان کرد: ۵۲۰ مورد از این گواهینامه‌ها اولیه و ۲۱۴ مورد نیز تایید ایمنی ادواری بوده و در راستای استانداردسازی و اجرای آزمون‌های اولیه و ادواری آسانسورها صادر شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی (مسافربری) نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد اجباری است و موضوع لزوم اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور قبل از صدور پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهارکرد: بازرسی آسانسور توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گیرد و در این زمینه هشت شرکت بازرسی فنی در سطح استان اردبیل مشغول فعالیت است.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، از اول اردیبهشت ماه سال آینده، آسانسورهای هیدرولیکی و پله‌های برقی نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری خواهد بود.

علایی همچنین گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت گواهینامه تائید ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی نصب شده در کابین آسانسور را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت غیر معتبر بودن تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۸- ۳۳۷۴۱۱۵۷ به اداره کل استاندارد اردبیل گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار