استاندار:
استاندار اردبیل گفت: میزان طلاق در استان اردبیل فزایش یافته است و باید علت و عوامل این افزایش بررسی و ریشه‌یابی شود تا راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ گردد.
کد خبر: ۹۳۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 08 January 2021

 

اکبر بهنامجو روز جمعه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار افزود: آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره قبل از ازدواج باید در برنامه افراد بالای ۱۸ سال قرار گیرد و این برنامه‌ها مداوم و اثربخش باشد.

وی نقش آموزش و پرورش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم عنوان کرد و افزود: وجود ۲۲۰هزار دانش آموز،۲۰هزار کارمند آموزش و پرورش و ۴۴هزار کارمند در استان ظرفیت خوبی است که باید از این گروه‌ها برای آموزش مهارت‌های زندگی استفاده کرد.

او افزود: سازمان‌های مردم نهاد و همیار دولت با توانمندسازی فرهنگی، آموزش مهارت‌های زندگی و توجه به رفع ریشه‌ای مشکلات می‌توانند در جلوگیری و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشند

بهنامجو اضافه کرد: شهرستان بیله سوار ظرفیت پایلوت کنترل آسیب‌های اجتماعی را دارد و امیدواریم این حرکت موجب تحول و دگرگونی مثبت درشناسایی و حل آسیب‌های اجتماعی شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات در مهار کرونا در این شهرستان گفت: کارهای خوبی در زمینه مبارزه با کرونا در بیله‌سوار صورت گرفته است و اجرای طرح کمک مومنانه، تعطیلی اصناف و بازارچه و اجرای موفق طرح شهید سلیمانی که با غربالگری ۱۰۵درصدی بیماران همراه بوده است از آن جمله است.

حجت الاسلام‌ جابر عزیزی امام جمعه بیله‌سوار نیز گفت: اقدامات خوبی در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی در شهرستان در حال انجام است و ایجاد کارگروه ازدواج و طلاق و صلح و سازش با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و ادارات فرهنگی در شهرستان تشکیل شده است.

وی شناسایی آسیب‌های اجتماعی را یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: دستگاه‌های عضو باید در این زمینه با اهتمام بیشتری فعالیت کنند.

شهرستان بیله‌سوار در شمال اردبیل ۵۱رهزارو ۴۰۴ نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار