آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که سیر نزولی شیوع کرونا در این استان ادامه دارد و آمار مبتلایان نیز به حد کمتر از میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده است.
کد خبر: ۹۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 04 January 2021

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، مجموع افراد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان نیز با ۲۷۱ نفر کاهش نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده به ۲۳۲ نفر رسیده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده از جان باختن سه فرد مبتلا در این استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۹۶ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از حدود ۲ هفته پیش اضافه کرد: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان طبق انتظار و پیش‌بینی انجام شده روند نزولی گرفته و به ۶۵ نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که این آمار ۸۱ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

وی از ترخیص ۲۱ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با کاهش بستری شدن مبتلایان به کووید.۱۹، آمار بیماران کرونایی این استان به پایین‌تر از میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

دکتر حبیب‌زاده ادامه داد: این وضعیت پایدار و سیر نزولی بیماری در استان در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی انگاری بیماری شوند.

وی هشدار داد: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا در استان اردبیل پس از ۲ ماه اوج در وضعیت ثبات قرار دارد به طوری که شمار ابتلای جدید، تعداد بستری‌ها و آمار فوتی‌های کووید.۱۹ در استان در حال کاهش است.

هم‌اکنون با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، ۹ شهرستان پارس‌آباد، نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار، خلخال و نیر در وضعیت زرد و ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

یک ماه پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی چهار روز پیش پس از ۸۰ روز آمار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار