طبق آمارهای منتشر شده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکنون یک‌هزار و ۲۸۳ نفر در استان اردبیل به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 30 December 2020

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به ترخیص ۲۷ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان طبق انتظار و پیش بینی انجام شده روند نزولی گرفته است.

وی بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

حبیب زاده همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزئی شیوع کرونا در استان اردبیل افزود: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۸۳ نفر در استان اردبیل به علت ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه چهار هفته پیش، تعداد فوتی‌های کرونا در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود افزود: خوشبختانه در سایه رعایت مردم و ایجاد محدودیت‌های تردد در شبانه روز گذشته آمار فوتی‌ها کاهش یافته و این رقم به چهار نفر رسیده است.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شده‌اند که ۷۹ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در این زمینه است، ادامه داد: از ۳۴ بیمار بستری شده جدید، ۲۰ نفر از اردبیل، ۳ نفر از پارس‌آباد، ۷ نفر از مشگین‌شهر، یک نفر از گرمی و سه نفر از خلخال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اردبیل ۲۵۸ نفر است که از این تعداد ۷۰ بیمار بدحال در بخش‌های آی. سی. یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی اظهار کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرهای خلخال، بیله سوار، نیر، گرمی، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار