با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری،
سه طرح بزرگ برقی استان اردبیل روز پنجشنبه در قالب سی و چهارمین هفته پویش هر هفته الف - ب - ایران با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 30 December 2020

 

حسین قدیمی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرحها شامل افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلو ولت شهرک صنعتی شماره ۲ در شهرستان نمین ، افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلو ولت شهرستان بیله‌سوار و توسعه آن و برق رسانی به پنج روستای زیر ۱۰ خانوار می‌باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع برای اجرای این سه طرح ۳۵۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: برای اجرای طرح افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلو ولت شهرک صنعتی شماره ۲ در شهرستان نمین ۱۸۰ میلیارد ریال، برای افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلو ولت شهرستان بیله سوار و توسعه آن ۱۶۵میلیارد ریال و برای برق رسانی به پنج روستای زیر ۱۰ خانوار در نقاط مختلف استان نیز ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

قدیمی با بیان اینکه هم اکنون ۹۹/۹ درصد مردم استان اردبیل از نعمت برق بهره‌مند هستند و شرکت توزیع توزیع برق استان اردبیل ، برق رسانی به روستاها  و قشلاقات زیر ۱۰ خانوار  را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: بر همین اساس فردا طرح برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار کهلیگ بلاغی ، آق دیوار ، هله ، کله دیگه و  شوردرق افتتاح و به بهره بردرای خواهد رسید.

وی دسترسی به انرژی به ویژه برق را یکی از امکانات اساسی زندگی امروز بشری در نگهداشت جمعیت و گام نهادن در مسیر توسعه روستایی دانست و بیان کرد: بر همین اساس یکی از اهداف اصلی وزارت نیرو ارتقای سطح رفاهی و معیشتی قشر محروم و روستایی کشور با بهره مندی آنها از نعمت برق است تا علاوه بر رونق و توسعه روستاها از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری شود.

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان اردبیل ادامه داد: تاکنون در مجموع ۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های حوزه آب و برق در استان اردبیل در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده، هزینه شده است.

قدیمی گفت: در این پویش برای اجرای ۱۲ طرح در حوزه برق در مجموع پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و برای اجرای ۱۹ طرح در حوزه آب در مجموع چهار هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در استان اردبیل هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار