رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان اردبیل بستری شدند و در حال حاضر کل بستری های کرونایی به ۴۷۲ نفر رسید.
کد خبر: ۹۲۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 05 December 2020

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آمار بهبود یافتگان کرونایی و بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها در یک سطح آماری قرار دارد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ازای هر تخت خالی و بیمار مرخص شده بیمار کرونایی وارد بیمارستان‌های استان شده و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل است.

وی افزود: هم اکنون شیفت‌های کاری کادر درمان و پرستاران در بیمارستان‌های استان به صورت فشرده انجام شده و با وجود بیماران بدحال و تحت مراقبت‌های ویژه نیازمند تجهیزات و نیروهای جدید برای مدیریت بهتر بیماران کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: ۶۲ بیمار کرونایی با تشخیص کادر درمانی استان با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخصی شدند و توصیه می‌شود تا بهبودی کامل در قرنطینه و مراقبت‌های خانگی به سر برند.

حبیب زاده ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت ۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۷۷ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال و بیله سوار در وضعیت نارنجی و نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارد.

مردم برای کاهش محدودیت‌ها همکاری لازم را داشته باشند

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه از امروز به مدت یک هفته دیگر در استان محدودیت‌ها تداوم پیدا خواهد کرد افزود: وضعیت قرمز و افزایش میزان بستری‌ها و فوتی‌های روزانه مانع از قطع زنجیره انتقال در استان اردبیل شده است و مردم باید برای کاهش محدودیت‌ها و بازگشت به زندگی عادی همکاری لازم را داشته باشند.

وی عدم حضور در تجمعات، خودداری از برپایی مهمانی‌ها و دورهمی ها را از مهم‌ترین عوامل کاهش میزان شیوع کرونا دانست و گفت: شهروندان می‌توانند با توجه به افزایش خدمات الکترونیکی و اینترنتی از این خدمات استفاده کرده و از مراجعه حضوری به بسیاری از ادارات یا بانک‌ها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار