دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه وضعیت قرمز شیوع کرونا در این استان و با فوت ۹ نفر دیگر، شمار جان‌باختگان کرونا در این استان به ۱۱۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۲۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 05 December 2020

 آمار فوت مبتلایان به کرونا در استان اردبیل بعد از ۲ هفته، از دیروز تک رقمی شده و به ۹ نفر رسیده و بر اساس آخرین آمار اعلام شده، طی شبانه‌روز گذشته ۶۷ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی بستری شدند که ۱۲ نفر کمتر آمار دیروز است.

هفت روز پیش تعداد فوتی‌های کووید .۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی آمار امروز ۱۳ نفر کمتر از این رکورد است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید .۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم که طی چهار هفته اخیر به طور مستمر افزایش یافته، به ۷۷ نفر رسیده است.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی و نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند افزایشی و نگران‌کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید .۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۶۲ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: کاهش نیافتن تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا نگران‌کننده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: با توجه به روند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا یک ماه پیش در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود ۶ هفته قبل روند صعودی ابتلا آغاز شده که ادامه دارد.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل، تابستان امسال به ۴۳۲ مورد رسیده بود که این رکورد در روزهای اخیر شکسته و ۱۳ روز پیش به ۵۰۳ مورد رسید.

هم‌اکنون با تکمیل ظرفیت پذیرش مبتلایان جدید کرونا و با ادامه روند فعلی، فشار مضاعفی بر مراکز درمانی استان اردبیل در خصوص پذیرش و درمان مبتلایان کرونا وارد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار