رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: افتتاح راه آهن اردبیل در تابستان سال ۱۴۰۰ نیاز به ۶هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که با تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است بدون محدودیت تأمین شده و افتتاح قطعی این پروژه را تا پایان دولت دوازدهم شاهد باشیم.
کد خبر: ۹۲۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 05 December 2020

داوود شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار کرد: با تاکید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پروژه زیربنایی راه آهن اردبیل هیچ محدودیت اعتباری نخواهد داشت و امیدواریم با بهبود شرایط منابع مالی دولت هر چه سریعتر کمبود بودجه جبران و تأمین شود.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته با اخذ تضمین‌نامه تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به پروژه راه آهن اردبیل – میانه، انتظار می‌رود هر چه سریعتر این منابع تزریق و برای تخصیص 100 درصد به استان ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل از محل کمک‌های بانک ملی در نظر گرفته شده بود که  تلاش شد در هفته جاری تضمین‌نامه اخذ و برای ابلاغ به راه و شهرسازی و بانک ملی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:‌ امید می‌رود با این اقدام و تامین اعتبار مورد نیاز، پروژه راه آهن اردبیل که در جبهه‌های مختلف کاری در حال انجام است، سرعت بیشتری گرفته و برای افتتاح در سال آینده آماده شود.

شایقی با بیان اینکه پروژه راه آهن اردبیل – میانه به عنوان پروژه اساسی و کلیدی استان امسال یک‌هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: ۳۱۶ میلیارد تومان از این اعتبار تاکنون تزریق شده و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک ملی تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموع با این تخصیص‌ها ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری به پروژه راه آهن اردبیل اختصاص می‌یابد و دستور لازم اخذ شده تا ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تا پایان امسال برای این پروژه تأمین شود.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده اما تا دولت تدبیر و امید متوقف شده بود و پیشرفت فیزیکی اندکی داشت.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار