مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به محدودیت دید افقی و پایین بودن کف ابر، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل تا اواسط هفته آینده دور از انتظار نخواهد بود.
کد خبر: ۹۲۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 04 December 2020

سیاوش محمدی مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: جوی ناپایدار طی پنج روز آینده در مناطق مختلف استان استقرار خواهد یافت و در این مدت آسمان استان نیمه ابری تا ابری توأم با وزش باد خزری، گاهی مه آلود، با تداوم استقرار هوای سرد و یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی و بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.
وی از افزایش شدت ناپایداری‌ها در مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: از فردا ضمن کاهش دمای هوا شاهد بارش باران و برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: این سامانه بارشی تا اواسط هفته جاری و روز سه شنبه به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
محمدی به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل را دارند توصیه کرد: با توجه به لغزندگی و یخبندان بودن جاده‌ها به ویژه در گردنه‌های کوهستانی و برف گیر از مجهز بودن خودرو خود به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ اطمینان داشته و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت با توجه به محدودیت دید افقی و پایین بودن کف ابر، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در پایان از مردم استان اردبیل خواست با توجه به ماندگاری هوای سرد در استان در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز صرفه جویی کنند تا شاهد کمبود و قطعی گاز در این روز‌های سرد نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار