رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی خروج اردبیل از وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۹۲۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 02 December 2020

شهرام حبیب‌زاده بعدازظهر امروز در بازدید چهار ساعته از حوزه‌های هفت‌گانه بسیج مقاومت سپاه و بررسی روند اجرای طرح شهید سلیمانی در پایگاه‌های بسیج محلات اردبیل اظهار داشت: با توجه به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی خروج اردبیل از وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

وی  هدف از این طرح را شناسایی، بیماریابی، آگاهی بخشی، قرنطینه، آموزش و در مواقع لزوم ارجاع و درمان افراد مشکوک عنوان کرد و افزود: از عموم مردم استان درخواست می‌شود در این طرح مشارکت فعال داشته باشند و با اکیپ مراجعه کننده به منازل و بسیجیان و مراقبان سلامت در پر کردن پرسشنامه‌ها بخصوص برای بیماران زمینه‌ای و افراد بالای 65 سال همکاری کنند تا بتوانیم با اجرای این طرح، شاهد قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  بیان کرد: اگر بتوانیم سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در استان به 80 الی 90 درصد برسانیم می‌توانیم در کاهش شیوع بیماری کرونا موفق باشیم.

حبیب‌زاده تصریح کرد:  اقدامات قرارگاه شهید سلیمانی  به منظور جلب مشارکت همگانی و بهره‌مندی از امکانات موجود در محله برای مقابله با کرونا برنامه مراقبت «محله محور» طراحی شده که با توجه به اهمیت نحوه دسترسی مردم به واحدهای ارائه دهنده خدمات مرتبط با کرونا در تمام نقاط شهر، لازم است امکانات برای دسترسی تمامی شهروندان به خدمات فراهم شود.  

وی  به فعالیت 71 اکیپ نظارتی و 9 اکیپ پشتیبانی ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اردبیل در سه روز گذشته افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی 41 درصد جمعیت شهرستان اردبیل غربالگری شده است و اجرای این طرح  با همکاری سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مربوطه باجدیت انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار