مسؤول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به منظور غربالگری بیماری کرونا در بین آحاد مردم اردبیل 140 سر تیم بسیج آموزش دیده‌اند.
کد خبر: ۹۲۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 02 December 2020

نازیلا نژاد دادگر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با همکاری سپاه حضرت عباس(ع) و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور، پایش بیماری کرونا را آغاز کرده است.

وی افزود: همچنان که در گذشته با همکاری بسیج و وزرات بهداشت در مورد برای ریشه‌کن کردن فلج اطفال، همکاری این دو نهاد باعث کاهش شیوع این بیماری منحوس شد، در رابطه با ویروس کرونا نیز مصمم هستیم که زمینه‌های پیشگیری را فراهم کنیم.

مسؤول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان داشت: در شهرستان اردبیل ۱۴۰ سر تیم به منظور آموزش چگونگی پر کردن فرم های مربوط به پایش بیماری کرونا آموزش دیده‌اند که این افراد به دیگر پایشگران، آموزش‌های فراگرفته خود را انتقال خواهند داد.

وی تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی در نظر داریم پایش و پیشگیری بیماری کرونا را محله‌محور کرده و خود مردم در رعایت و شناسایی بیماران دقت نظر لازم را داشته باشند.

نژاد دادگر گفت: با توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا، پس از انجام پایش موارد مشکوک توسط کارشناس امر، مورد آزمایش قرار گرفته و بیمار در منزل شخصی با تجویز داروهای لازم، مورد مداوا قرار گرفته و روش‌های پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران اعضای خانواده و نزدیکان آموزش داده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار