اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان از ظهر شصت و نهمین روز پاییز زیر دومین بارش برف این فصل رفته است.
کد خبر: ۹۲۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴ 29 November 2020

از شامگاه امروز بارش شدت یافته و باتوجه به وجود برف سنگین دو روز قبل و نیز استقرار برودت شبانه، منطقه چهره‌ای زمستانی به خود گرفته است.

سطح خیابان‌های مرکزی و پرتردد شهر به دلیل ذوب برف خیس و لغزنده بوده و گذرگاه‌های فرعی و کوچه‌های این شهر را لایه ضخیمی از برف و یخ پوشانده است و آمد و رفت رهگذران پیاده و سواره به کندی انجام می‌شود.

این ناپایداری‌ها در جلگه گرمسیر مغان شامل شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی به شکل باران بطور نسبی سنگین است.

نقشه های همدیدی نشانگر ورود یک سیکلون از مرزهای جنوب غرب به ایران هستند که با حرکت در راستای شمالشرق سبب ریزش سنگین برف و باران در پهنه وسیعی از کشورمان شده است.

ساکنان اردبیل درحالی طی چهار روز گذشته نفوذ دو موج فعال و ریزش سنگین برف و استقرار هوای سرد را تجربه می‌کنند که الگوهای تراز میانی جو از رخنه توده هوای سرد و ریزش دور تازه برف از حوالی ۱۲ آذر در این منطقه حکایت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف و هوای سرد تا ظهر دوشنبه و حاکمیت سرما و یخبندان شدید از شامگاه همان روز در نقاط سردسیر این استان خواستار رعایت موارد احتیاط و ایمنی شد.

فرهاد عبدالعلی‌پور خودداری از سفرهای غیرضروری و در صورت لزوم بستن زنجیرچرخ و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی، کنترل دمای مکان‌های حساس به سرما، احتیاط هنگام رانندگی در سطوح لغزنده گذرگاه‌های درون و برون‌شهری، استفاده از چراغ مه شکن در جاده‌های کولاکی و مه آلود، صرفه جویی در مصرف سوخت و گاز شهری، همکاری با کارگران شهرداری‌ها برای تکاندن برف درختان خزان نکرده و کمک به پرندگان و حیوانات گرفتار در برف و سرما را ازجمله این موارد دانست.

در شامگاه یکشنبه دمای مشگین شهر منفی ۲، اردبیل، نیر، نمین و سرعین منفی یک، فرودگاه اردبیل صفر، فیروزآباد کوثر و خلخال یک درجه بالای صفر، گرمی ۲ درجه بالای صفر و پارس آباد و بیله سوار۶ درجه بالای صفر است.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی سردسیر است و هوای بسیار متغیر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار