والدین برای همراهی و مصونیت فرزندانشان باید اطلاعات خود در زمینه فضای مجازی و تهدیدها و آسیب‌های آن را به ‌روز کنند.
کد خبر: ۹۱۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 25 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، در ایام آموزش مجازی، والدین باید با آگاهی و مهارت زمان حضور فرزندانشان را در فضای مجازی مدیریت کننند.

با توجه به توسعه آموزش مجازی دانش‌آموزان، ضروری است که والدین برای همراهی و مصونیت فرزندانشان، دانش و اطلاعات خود در زمینه فضای مجازی و تهدیدها و آسیب‌های آن را به ‌روز کنند.
همراهی و هماهنگی والدین با سیستم آموزش مجازی وزارت آموزش‌و پرورش نه‌ تنها باعث بالا رفتن سطح آموزش و یادگیری دانش‌آموزان می‌شود بلکه بهترین مانع برای جلوگیری از تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی علیه دانش‌آموزان است.

حضور کنترل نشده و استفاده زیاد از فضای مجازی علاوه بر آسیب‌های جسمانی، صدمه‌های روحی و روانی مثل اعتیاد اینترنتی را در پی خواهد داشت.

چند راهکار برای نظارت و مدیریت صحیح خانواده ها بر عملکرد فرزندان در فضای مجازی

والدین می توانند با هماهنگی آموزگاران برنامه ریزی دقیقی برای آموزش و ارائه تکالیف دانش‌آموزان در فضای مجازی داشته باشند.
باید بدانیم داشتن مهارت هرچند کم از فضای مجازی و رسانه به والدین کمک می کند بر عملکرد فرزندان نظارت های مطلوبی داشته باشند.
والدین با کسب مهارت سواد رسانه و اتخاذ رژیم مصرف، فرزندان را در فضای مجازیِ بدون آسیب، هدایت می کنند.
مهارت ارتباط عمیق عاطفی و موثر در خانه به خانواده ها کمک می کند "دوران درخانه ماندن" را بدون استرس و ناراحتی بگذرانیم.
والدین با مدیریت زمان‌های طلایی در خانه اجازه نمی دهند رسانه‌ها به زمان‌های باهم بودن راه یابد.

اگر اقتدار منطقی و منعطف در خانه نباشد فرزندانمان می توانند از این مسئله سوء استفاده کنند.  (وضع قوانین منطقی و منعطف با مشارکت فرزندان در خانه، طبعا والدین خود باید عامل به قوانین باشند)

مهمترین اصل در دوران کرونا برای حضور دانش آموزان در فضای مجازی برنامه‌ریزی فعالانه در خانه است. (اگر ما برای فرزندان برنامه‌ریزی نکنیم رسانه‌ها برای آن‌ها برنامه‌ریزی خواهند کرد.)

و در آخر هماهنگی والدین (پدر و مادر و حتی پدربزرگ و خاله و عمه و ...) در اجرای قوانین رسانه‌ای در خانه که به عنوان اصل مهم در تربیت از آن یاد می شود نیز به این برنامه ریزی و مدیریت کمک بزرگی می کند. / صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار